Avatar billede kurth Nybegynder
18. maj 2011 - 22:31 Der er 1 løsning

Der bliver sat en blokering på .doc og .xls i sendt post

Jeg har en kunde, som har oprettet Wordfiler via et ældre CRM-system og sendt disse via email.
Hvis han efterfølgende går ind i sin sendt post i Outlook og forsøger at åbne filerne herfra får han følgende fejlmeddelelse:

Word stødte på en fejl under forsøg på at åbne filen.
Prøv følgende.
*kontollere tilladelserne for dounmentet eller drevet.
*sørg for, at der er tilstrækkelig hukommelse og diskplads
*åbn file men konverteringsprogrammet til tekstgenopretttelse.

En efterfølgende undersøgelse viste, at filen ligger i OutlookSecureTempFolder, men hvis man højreklikker på den og vælger egenskaber, er der neders på generelt fanebladet en sikkerhedsanmærkning som fortæller at:

Denne fil kom fra en anden computer, og bliver muligvis blokeret for at hjælpe med at beskytte din computer.

Man kan så vælge at fjerne blokering, og herefter er det muligt at åbne den fra folderen i stifinderen, men man kan stadig ikke åbne den fra Outlook.

Han kan godt åbne docx filer, men af en eller anden grund bliver de åbnet i WordPad i stedet. Dog får man en advarsel ved åbning, at man kun bør åbne vedhæftede filer fra en kille man har tillid til. Hvis jeg laver standardprogrammet for docx filer om til Word, får jeg samme fejl som ved doc.

Problemet har stået på i et par uger, og han mener selv at det opstod i forbindelse med installation af et program, som hedder KBR-Energimanagement Visual Energi View.
Avatar billede kurth Nybegynder
02. juni 2011 - 11:48 #1
Det er sikkerhedsindstillingeren for de enkelte officeprogrammer, som har gjort det.
Så efter at have fjernet fluebenet i "aktiver beskyttet visning for de filer, der er vedhæftet i outlook", kan kunden igen åbne sine vedhæftede filer.