Avatar billede hense Novice
19. maj 2011 - 23:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

LG NAS N2A2 - problem med DLNA og JPG billeder

Hej,
Jeg har netop fået sådan en NAS og geråder i nogle underlige problemer, som jeg har adresseret til LG med denne vedlagte engelske tekst. Forhåbentlig kan nogen hjælpe mig for LG kan ikke og Samsung kan slet ikke, da de ikke mener de er deres problem:

When looking at DLNA served content on my TV (Samsung UE40V6905VS LED) from the NAS "LG-N2A2"- through my router and wirelessly transported (802.11 N) to my Samsung internet dongle in the TV, its only video/films that works perfect.
When looking on images from either the default folder service/DLNA og any other assigned DLNA folder, I get an message on the TV that the fileformat (.jpg) is invalid ? I have tried almost everything from udating the TV to the latest firmware, to rebooting the NAS, updating the DLNA libraries on the NAS, changed the wireless channel on my router - but nothing makes a difference ?
What makes it all more mysterious is that the exact same image files can, without any problems at all, be seen on the TV, when served by DLNA from my laptop (a recently new HP Pavillion model).
So, my guess is that the NAS N2A2, does something to the .jpg files, through the DLNA transport, that the Samsung TV doesn't like ?
The last mysterious discovery is that the TV as a matter of fact actually can show the thumbnails of the images served from the NAS - but it is not able to resolve them in a bigger picture on the screen whithout getting this error message saying "Invalid fileformat" ?
I hope you understand the above and can provide me with some suggestions to what can be the done - because this was actually one of the reasons for me to buy this product - namely to show my images on a big screen !

Update 18.05.2011:
On recommandations from Servicon (phone +4533114200) I today upgraded the firmware to
ver. 3643.200 and now I still got the above mentioned problem but also a NEW one:
Now the NAS doesn't appear on the DLNA available unit list on the TV - until I in the admin console (the NAS web interface) in the Media Service menu refreshes the DLNA connection ?????
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2011 - 08:02 #1
bare for at se, om dine billeder har problemer med data. Tag en kopi at et billede, højreklik, og i egenskaber fanebladet 'detaljer' - klik på 'fjern egenskaber og personlige oplysninger' (sådan er det i win7 i hvert fald).
Læg billedet på nas, og se, om det kan vises - hvis ja, så er det der, fejlen opstår.
Avatar billede hense Novice
20. maj 2011 - 10:26 #2
hmm, dén har jeg dog ikke forsøgt. Prøver det fluks !
Avatar billede hense Novice
20. maj 2011 - 11:20 #3
det gjorde ingen forskel !
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2011 - 11:23 #4
så prøv med et par billeder, der ikke er større end 1920*1080 - ellers er jeg løbet tom for idéer til fejlkilder.
Avatar billede hense Novice
20. maj 2011 - 11:32 #5
har jeg også prøvet - samme resultat. Vill jo også mærkleigt når jeg nu kan vise de selvsamme billeder dnla mæssigt fra min pc ?
Avatar billede hense Novice
18. juni 2011 - 10:04 #6
har nu fået support direkte fra LG med ny firmware der løste problemet