Avatar billede br89 Praktikant
19. maj 2011 - 23:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Valg af GPS

Hej..
Jeg er på udkig efter en GPS, og vil høre, om der er nogen, der kan hjælpe mig med valg af en.
Jeg har kigget lidt på Garmin Nüvi 1490T, så vil høre, om der er nogen der har erfaring med den?
Jeg har ikke de store krav til en GPS, udover at den skal være let at betjene og så behøver den heller ikke være blandt de dyreste (prisen er dog ikke det afgørende).
Den skal mest bruges til kørsel i DK
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2011 - 07:55 #1
jeg har en Nüvi 245w, og den virker i hvert fald enkelt og hurtigt. Så bare gå efter den valgte.

Det store spg er den levetid du satser på får du vælger en nyere model - hvis du regner med at skifte ca hvert andet år, så er der ingen grund til at tilkøbe kortopdateringer, men ved længere levetid kan det være praktisk (du skal dog først købe kort tidligst om 1 år, da pakken løber i et par år, og du har jo lige fået de nyeste (Garmin tillader en kortopdatering/kontrol når du registrere dit køb, så du er sikker på at have nyeste kort fra start).
Avatar billede Uniku Nybegynder
20. maj 2011 - 09:02 #2
Hvis du har en smartphone kunne du også kigge på Copilot www.alk.com
(programmet kan indstilles til dansk tale og menuer).

Jeg bruger det selv. Kort og software er lige så godt som ved en rendyrket navigationsenhed. Ekstra fordele ved copilot er dog at du altid har din navigationsenhed (smartphone) med dig, og man kan også indstille den til når man er til fods.

Og ved at du kun skal investere i kort slipper du samtidig noget billigere...
Avatar billede br89 Praktikant
22. maj 2011 - 10:14 #3
Tak for jeres svar.. En smartphone har jeg ikke (endnu), så det forslag kan jeg ikke bruge..
Men tror jeg holder fast i den Garmin jeg har haft kigget på..
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2011 - 11:02 #4
så læg et svar selv og luk - eller giv point til uniku