Avatar billede dennisml Nybegynder
20. maj 2011 - 15:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Database UPDATE

Hej alle.

Jeg har lavet et "simpelt" script til at update sql database. men det virker ikke helt.
Jeg er HELT ny i php så skære det gerne ud i pap til mig :D

Den opdatere kun nogen af dem,  og det er forskelligt hvilken det er. jeg har id 1,2 og 3 i min database.
nogen gange updatere den 1 andre gange ikke, nogen gange 2, og andre gange ikke. :S nogen logisk forklaring?

her er scriptet:

<?php

$conn = mysql_connect("host", "user", "pass");
    mysql_select_db("MY_DB");

if(isset($_POST['submit'])){

    $en_lang =$_POST['en_lang'];
    $dk_lang =$_POST["dk_lang"];
    $name =$_POST["name"];
    $id =$_POST["id"];

    $sql = mysql_query("UPDATE Language SET en_lang='$en_lang', dk_lang='$dk_lang', name='$name' WHERE id='$id'");
    mysql_query($sql);

    }
$sql = "SELECT * FROM Language ORDER BY id ASC";

$result = mysql_query($sql);
if (mysql_num_rows($result) == 0) {
    echo "No rows found, nothing to print so am exiting";
    exit;
}
?>
    <form name="form1" method="post" action="">
      <label for="textfield"></label>
<table width="600" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <?php
while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
      echo"<tr>";
      echo"<td><input type=\"text\" name=\"en_lang\" value=\"".$row['en_lang']."\"></td>";
      echo"<td><td><input type=\"text\" name=\"dk_lang\" value=\"".$row['dk_lang']."\"></td>";
      echo"<td><td><input type=\"text\" name=\"name\" value=\"".$row['name']."\"></td>";
      echo"<td><td><input type=\"text\" name=\"id\" value=\"".$row['id']."\"></td>";
      echo"</tr>";
      }
?>

</table>
      <input name="submit" type="submit">

  </form>

På forhånd tak
Avatar billede dennisml Nybegynder
20. maj 2011 - 15:59 #1
har jeg ret hvis jeg mener det er noget med det her at gøre?

$en_lang =$_POST['en_lang'];
    $dk_lang =$_POST["dk_lang"];
    $name =$_POST["name"];
    $id =$_POST["id"];

    $sql = mysql_query("UPDATE Language SET en_lang='$en_lang', dk_lang='$dk_lang', name='$name' WHERE id='$id'");
Avatar billede wanze Nybegynder
20. maj 2011 - 16:02 #2
Udskriv din MySQL-fejl, så du kan se, hvad problemet er: mysql_query($sql) or die(mysql_error());.

Derudover bør du læse op på SQL injections, din kode er meget udsat. Du kan aldrig stole på brugerdata. Du bør indkapsle de variabler, du sender til din database ($_POST['en_lang'], $_POST['dk_lang'], $_POST['name'] og $_POST['id']) i mysql_real_escape_string().
Avatar billede dennisml Nybegynder
20. maj 2011 - 16:21 #3
Tak for svaret. dette er kun til admin, som er en "lukket" del af siden. siden til og så login session osv. men jeg for denne fejl nu :
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '1' at line 1
Avatar billede wanze Nybegynder
20. maj 2011 - 16:31 #4
Der kan stadig opstå fejl, så det er en billig undskyldning for at udelade noget så simpelt som at indkapsle sine data.

Jeg kan ikke se noget 1-tal i den forespørgsel, du kører, så den må være i dataen. Udskriv samtidig $sql, så vi præcis, hvad du sender til databasen.
Avatar billede dennisml Nybegynder
20. maj 2011 - 16:35 #5
jeg for samme fejl.

det eneste jeg smider ind i af data i felterne er:
test
test1
test2
Avatar billede dennisml Nybegynder
20. maj 2011 - 16:56 #6
den updatrer godt nok, men den kommer stadig med den fejl ?
Avatar billede dennisml Nybegynder
20. maj 2011 - 17:45 #7
har fundet ud af det.
Avatar billede wanze Nybegynder
21. maj 2011 - 14:49 #8
Det vil være behjælpeligt for andre, hvis du fortæller, hvordan du løste dit problem.

Se evt. http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4 :)
Avatar billede repox Seniormester
25. maj 2011 - 10:09 #9
Udover FAQ'en siger det på en pæn måde er det også krævet af de brugerbetingelser, som OP accepterede da han oprettede sin bruger, punk 2.10 at man deler sin løsning.