Avatar billede mrdemon30 Nybegynder
20. maj 2011 - 17:52 Der er 14 kommentarer

2 spørgsmål om Dlink netwærk

Hej, har lige fået sat ny D-Link DIR-655 Router op og kan godt logge på nettet på min computer med win7... Spørgsmål Nr. 1.
hvordan laver jeg koden om på netværket lige nu er det en masse tal??
nr. 2. der er også en computer med xp i huset og den kan ikke komme på den siger noget med "der blev ikke fundet cartifikat windows kunne ikke logge dig på"

på forhånd mange tak :D
Avatar billede Blueeyez Mester
20. maj 2011 - 17:55 #1
Du skal blot logge på routeren og så kan du ændre i det:) Du skal ned i kør og skrive cmd og i cmd skrive ipconfig og så ipen der enten er 192.168.1.1 el. 10.1.xx.xx er den du skal bruge (Forskellligt fra router til router og login plejer og være admin admin, admin 1234, admin password.. ellers kan du læse om det i papirene der fulgte med hvad koden kan være hvis der er kode til admin panelet på den..
Avatar billede mrdemon30 Nybegynder
20. maj 2011 - 18:00 #2
hej blueeyez tak for svaret men Kan du uddybe det lidt forstår det ikke.. hvad gør jeg efter jeg har skrevet ipconfig i cmd'en?
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2011 - 18:09 #3
efter cmd skriver du ipconfig /all så kommer gateway ipen op det er den ip du skal skrive for at komme på din router, skriv ipen i exploren.

Venligst
Avatar billede mrdemon30 Nybegynder
20. maj 2011 - 18:17 #4
hej gupe.. tak for det men jeg kan ikke logge ind?
Avatar billede Blueeyez Mester
20. maj 2011 - 19:26 #5
Spørger routeren ikke efter et login? Loginet kan  du finde i de papire der fulgte med til din router eller måske under routeren på et mærke..
Avatar billede mrdemon30 Nybegynder
20. maj 2011 - 19:58 #6
Hej tak for hjælpen til spørgsmål 1 jeg fik det til af virke har selv sat kode på og ædret navnet på nettet.. Nu er det bare om i kan hjælpe mig med spørgsmål 2 nå jeg prøve logge på nettet på xp computer siger den "der blev ikke fundet noget cartifikat, så du kan ikke logge på netværket familen bredahl??????
Avatar billede Blueeyez Mester
20. maj 2011 - 20:14 #7
Har aldrig oplevet det der, men en mulighed kunne være at dit netkort i xp maskinen ikke understøtter sikkerheden routeren bruger.. der er AES/TKIP og WPA2/WEP Det er de basale (der er flere)

Prøv og ændre AES til TKIP og WPA2 til WEP og se om det gør en forskel for xp maskinen (Husk dette er blot et gæt fra mig, men jeg vil godt lige se fejlen så evt et billed ville være rigtigt dejligt da jeg som skrevet ikke helt selv har oplevet det problem
Avatar billede mrdemon30 Nybegynder
20. maj 2011 - 21:47 #8
Kan ikke få det til af virke:(
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2011 - 22:26 #9
er din windows XP maskine opdateret??

Venligst
Avatar billede mrdemon30 Nybegynder
20. maj 2011 - 22:34 #10
Nej...?
Avatar billede fhansen82 Mester
22. maj 2011 - 01:18 #11
Hvordan har XP maskinen logget på nettet før?
Avatar billede mrdemon30 Nybegynder
22. maj 2011 - 11:24 #12
Med den gamle route det var linksys unden kode
Avatar billede fhansen82 Mester
27. maj 2011 - 23:29 #13
Tjek om TCP/IP er sat til at hente automatisk
Avatar billede smartebenny Nybegynder
09. juni 2011 - 11:16 #14
Svaret er at du skal have opdateret driverne til dit trådløse kort. Jeg vil gætte på at den driver du har er fra 2000-2003 og dermed ikke har de seneste standarder med, efter man bla. er gået over i 802.11N.
Hvis det ikke hjælper med driver opdatering, skal du logge ind i routeren og fjerne Wifi Protected Setup (WPS). Mener det ligger under Advanced og Advanced Network i routeren.