Avatar billede wicked Juniormester
20. maj 2011 - 20:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Udendørs WiFi

Hey Eksperter!

Jeg skal have lavet et WiFi punkt udendørs så jeg kan gå på nettet nede i haven, er der nogen der har erfaringer i den slags ?

Jeg forstiller mig antennen/router/what-ever skal sidde udendørs og fange signalet fra min indendørs router og booste det ud til havven.

Er der nogen der ved noget om hvilket grej jeg skal bruge og hvordan det sættes bedst op ? :)
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. maj 2011 - 22:09 #1
Medmindre din have er meget stor, er der stor sansynlighed for den er dækket af din indendørs router. Prøv eventuelt at flytte den en smule.
Avatar billede fhansen82 Mester
22. maj 2011 - 01:10 #2
Placer din  router højt, og peg evt. antenner i retning af hvor der er behov for dækning. Den burde snildt kunne dække din have. Har du prøvet?
Ellers kan det måske være sådan en fætter du skal have: http://www.guloggratis.dk/camping/tilbehor-udstyr/andet/annonce/11091131
Avatar billede wicked Juniormester
22. maj 2011 - 20:59 #3
Hey

Jeg har prøvet at rykke lidt rundt på routeren, men jeg har ikke rigtig givet det en chance. Til gengæld ser den der forstærker rigtig spændende. Jeg vender lige tilbage når jeg har prøvet at rykke lidt yderligere rundt på den :)
Avatar billede fhansen82 Mester
27. maj 2011 - 23:21 #4
Har du konstateret at dækningen er dårlig i haven eller er et noget du tror? Hvis du kan rykke routeren nærmere haven, kan det også være en fordel. Men husk at antennerne er retningsbestemte, så de skal peges i retning af hvor de skal dække.
Avatar billede fhansen82 Mester
28. maj 2011 - 23:37 #5
Du kan også læse lidt om emnet i denne artikkel.

http://www.pcworld.dk/art/116187
Avatar billede wicked Juniormester
19. juli 2011 - 09:01 #6
Tak for svarene, smid svar så fordeler jeg point :)
Avatar billede fhansen82 Mester
19. juli 2011 - 09:38 #7
Blev problemet løst?
Avatar billede wicked Juniormester
19. juli 2011 - 09:48 #8
Har fået en ny mobil med stort dataforbrug, så bruger den som modem :P
Avatar billede fhansen82 Mester
06. august 2011 - 20:27 #9
OK. Så luk spørgsmålet, så folk ikke tror at du stadig behøver hjælp :O)
Avatar billede wicked Juniormester
06. august 2011 - 20:33 #10
lukker