Avatar billede frulilla Nybegynder
21. maj 2011 - 21:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Elseif problem

Er der ikke en der lige kan sige mig, hvad jeg har gjort glat her

        $user_groups = explode('.',$userdata['user_groups']); {
                                        if (in_array('1',$user_groups)){
                                        echo" <p>L&aelig;rer</p>";}
                                        elseif (in_array('2',$user_groups)){
                                        echo" Guitar";}
                                        elseif (in_array('4',$user_groups))  {
                                        echo" Klaver og Keyboard";}
                                        elseif (in_array('3',$user_groups)) {
                                        echo" Trommer og Slagt&oslash;j";}
                                        elseif (in_array('5',$user_groups)){
                                        echo" Bas";}

Den vil ikke udskrive noget, men melder ingen fejl,
Avatar billede dennisml Nybegynder
21. maj 2011 - 21:40 #1
mangler du ikke } til sidst?

echo" Bas";}}

er ny til php så ved det ikke, den kom bare med en fejl i mit php program.
Avatar billede frulilla Nybegynder
21. maj 2011 - 21:52 #2
Jo det har du ret i, men ikke det der gjorde det. Det hjalp ihvertfald ikke, - desværre.
Avatar billede dennisml Nybegynder
21. maj 2011 - 21:57 #3
hvad med :
$user_groups = explode('.',$userdata['user_groups']); {
if (in_array('1','$user_groups')){
echo" <p>L&aelig;rer</p>";}
elseif (in_array('2','$user_groups')){
echo" Guitar";}
elseif (in_array('4','$user_groups'))  {
echo" Klaver og Keyboard";}
elseif (in_array('3','$user_groups')) {
echo" Trommer og Slagt&oslash;j";}
elseif (in_array('5','$user_groups')){
echo" Bas";}};
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. maj 2011 - 23:43 #4
Du kan evt komme lidt længere med en afsluttende:

  else {
    echo "Noget galt";
  }

Hvis den kommer ud, er det blot fordi ingen if/ifelse passede.
Avatar billede tjens Nybegynder
22. maj 2011 - 00:00 #5
Din kode virker fint når jeg tester den: http://tjens.dk/eksperten/php/test939345.php

Jeg forstår dog ikke den ydre tuborgklamme og din indrykning.
Og jeg forstår heller ikke, at du kun udskriver 1 gruppe selv om der er flere.
Avatar billede frulilla Nybegynder
22. maj 2011 - 21:01 #6
Den ydre klamme var jeg faktisk også i tvivl om. Meningen er også at det skal ud
skrives, alt efter hvilken kategori der vises. Men den vise kun den første.
Avatar billede tjens Nybegynder
22. maj 2011 - 22:47 #7
Jeg har tilføjet en print_r($user_groups);   i eksemplet.

Prøv selv at indsætte denne, for at se om din $user_groups bliver en array som forventet.
Avatar billede frulilla Nybegynder
23. maj 2011 - 16:51 #8
Så var svaret så enkelt. Jeg havde glemt at sætte et lille punktum foran tallene, så den kunne ikke finde nogen.

Nu virker det som det skal ;)

if (in_array('.1','$user_groups')){
echo" <p>L&aelig;rer</p>";}

Er der nogen der vil smide et svar, så jeg kan dele point ud ;) Jeg brugte tjens og erikjacobsens forslag.
Avatar billede tjens Nybegynder
23. maj 2011 - 20:09 #9
Svar