Avatar billede danneck Nybegynder
22. maj 2011 - 06:16 Der er 2 kommentarer

Indholdsfortegnelsen er f***** what to do?

HJÆLP jeg skal have oprettet en indholdsfortegnelse til en længere afhandling jeg har arbejdet på, men når jeg forsøger at få Office til automatisk at oprette den vælger den kun få sporadisk valgte overskrifter ca. 5 ud af 40, hvilket jo desværre ikke helt er nok!

Jeg er ikke klar over hvad der er gået galt men formoder at det er sket ved at udsnit fra diverse hjemmesider har forstyrret typografien i overskrifterne?

Jeg har prøvet diverse for at få typografien til at virke igen men intet har virket indtil videre:
-Ctrl+A og valg typografi normal. Intet resultat
-Markeret samtlige overskrifter på ny og valgt overskrift. Intet resultat
-Markeret enkeltdele af tekst med typografi normal, hvilket muligvis kunne virke men det har sp ændret på tallet der angiver hvilken fodnote der refereres til således at tallet bliver 'normal'(dvs. almindelig typografi ligesom resten af teksten hvor fodnoten ikke længere er hævet)! Da jeg har ca. 180 fodnoter er det heller ikke rigtig en løsning.

Håber der er en da kan forklare hvad jeg gør galt eller alternativt hvad jeg skal gøre?

Har aldrig haft problemer med automatiske indholdsfortegnelser før så forstår ikke hvad problemet er?
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. maj 2011 - 08:43 #1
På denne måde, vil du miste alt formattering:

Men du kunne kopiere alt tekst til f.eks. notepad.
Opret et nyt word dokument og indsæt alt teksten fra notepad heri.

Så kan du formattere forfra med overskrifter, afsnit etc...
Ved ikke om det er en løsning?

Selvom det nok tager noget tid.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
22. maj 2011 - 21:56 #2
Se forklaringen her:
http://www.eksperten.dk/spm/935473#reply_7758011

Princippet: Du skal formatere dine overskrifter med typgrafierne Overskrift 1-9, hvis du vil have automatikken til at virke på den enklest mulige måde. Normalt bør man højst bruge ca. 4 niveauer - men der findes 9 i alt.

Du skal gennemgå dit dokument, markere hver enkelt overkrift og vælge den relevant Overskrifts-typografi. Dernæst kan du oprette/opdatere indholdsfortegnelsen. Når kun 5 af 40 overskrifter kommer med, skyldes det, at netop de overskrifter er formateret med en Overskrifts-typografi, mens de andre ikke er. Åbn den lille dialogboks "Anvend typografi" (Shift+Ctrl+S) og behold den fremme på skærmen. Så kan du se, hvilken typografi, der er anvendt på det/de markerede afsnit.