Avatar billede 8382-Quark Praktikant
24. maj 2011 - 14:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved opstart, GPU enhancements enabled

Når jeg starter Photoshop, får jeg denne besked

"Photoshop has encountered a problem with the display driver and
has temporarily disabled GPU enhancements. Check the video adapter manufacturer's website for the latest software. GPU enhancements can be enabled in the Performance panel of Preferences."

Hvad er det som er slået fra og hvordan får jeg det slået til igen, jeg har prøvet at afinstallere grafikkort driveren og reinstallere den, men det virker ikke.

Min pc er en HP ENVY 17" laptop
Den kører med Windows 7, 64 bit
Grafikkortet er et ATI Mobility Radion HD 5850

Håber at der er nogen som kan hjælpe.
Avatar billede prodic Mester
24. maj 2011 - 15:14 #1
At det er slået fra betyder "bare" at visse acceleredede funktioner, som anvender grafikkortet - f.eks. resize og filtre - er disablet på grund af en fejl i grafikdriveren.

Kig på producentens hjemmeside og se om de ikke har en opdateret driver - evt. en "approved by adobe" på deres side.
Hvis ikke så må du leve med den minimale forskel der er. Forskellen vil dog være væsentlig hvis du er hardcore-bruger af PS.
Avatar billede 8382-Quark Praktikant
28. maj 2011 - 13:56 #2
Er der en som kan hjælpe med et link til en grafikkort driver, det er windows selv der finder en driver når jeg geninstallere den.

Problemet har ikke været der fra starten, så det må kunne løses, evt. med en ældrer driver.
Avatar billede prodic Mester
28. maj 2011 - 15:02 #3
Du har selvfølgelig selv kigget på :
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Product.jsp?lang=en&cc=us&taskId=135&prodClassId=-1&prodTypeId=321957&prodCatId=82710&prodSubCatId=3995705

og på ATI's hjemmeside ik'?

De stiller ofte ældre drivere til rådighed. Evt. kan du installere den nyeste driver og se om det hjælper.
Avatar billede 8382-Quark Praktikant
31. maj 2011 - 01:14 #4
Det var det første jeg prøvede.

Har også prøvet med ældrer driver nu, det løser heller ikke problemet.
Avatar billede prodic Mester
31. maj 2011 - 07:54 #5
Prøv evt. at nulstille preference-filen. Det afhjælper nogle gange nogle mærkværdige problemer.

Næste mulighed er at kontakte Adobe's support.
Avatar billede 8382-Quark Praktikant
08. juni 2011 - 15:35 #6
lukker :-(