Avatar billede n_j_b Nybegynder
25. maj 2011 - 19:23 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Windows kan ikke reparere denne computer automatisk!

Hej eksperter!

jeg bruger WINDOWS 7

Jeg skriver fra min bærbar computer, da min stationære computer lige er gået ned. Den lukkede bare, uden advarsel, mens jeg sad og arbejdede ved den.

Når jeg nu åbner den igen går den til et fejlvindue i stedet for til der hvor man skal indtaste sin adgangskode.

I fejlvinduet(startreparation) står der, at windows er i gang med at reparere computeren. Nedenfor kører en loader-bar. Når den er færdig med det, skriver den, at "Windows kan ikke reparere denne computeren automatisk" Her kan jeg trykke på "udfør" hvorefter computeren lukker igen. Den gør det samme også når jeg åbner computeren i fejlsikret tilstand. Jeg har også prøvet at køre Diagnostic, hvor den ikke finder noget.

Jeg har i øvrigt Norton installeret på computeren. Med det er jo ikke en garanti for at virus'er ikke kan komme ind...

Kan nogen svare mig på hvad jeg skal gøre for at få min computer i gang igen.

På forhånd tak!
25. maj 2011 - 20:09 #1
... kan du opstarte i "Fejlsikker Tilstand" ?
Avatar billede n_j_b Nybegynder
25. maj 2011 - 20:46 #2
Når jeg opstarter i fejlsikret tilstand sker der det samme. Det er næsten ligegyldigt hvad jeg forsøger, så ender jeg med det samme vindue med startreparation.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2011 - 21:29 #3
Du skal boote på din Win 7 DVD og køre repair derfra.
http://www.sevenforums.com/attachments/tutorials/25675d1251414836-mbr-restore-windows-7-master-boot-record-mbr_05.png

Prøv de 2 øverste muligheder.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2011 - 21:30 #4
Avatar billede n_j_b Nybegynder
25. maj 2011 - 21:55 #5
Den første mulighed startup repair (startreparation) kører automatisk til at starte med, men uden at kunne reparere noget. Den anden mulighed system restore har jeg også prøvet uden held.
Jeg har også prøvet alle de andre funktioner og intet virker. Computeren genstarter eller lukker og, så gør den bare det samme igen.

Jeg har to installations-DVD'er

Windows 7 Upgrade assistant DVD 64BIT
Windows Vista Home Premium 64BIT SP1

Hvilken en skal jeg bruge til at boote og hvordan gør jeg.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2011 - 22:05 #6
Windows Vista Home Premium 64BIT SP1
smid skiven i drevet, og så vil den normalt sige at du skal trykke på en tast for at boote fra CD/DVD.

Derefter er det bare at gøre som beskrevet i #3 til og med pkt. 4.
Avatar billede n_j_b Nybegynder
25. maj 2011 - 22:26 #7
Jeg har smidt DVDen i. Trods det lyder som om computeren arbejder med DVDen, så sker der det samme som før når jeg trykker på startup repair osv. Under opstarten bliver jeg ikke automatisk spurgt om jeg vil start fra DVDen..

Jeg prøvet at trykke på F12 (Boot option) og har valgt at boote fra DVD-drevet. Når jeg gør dette kommmer der et vindue frem der hedder "Installer Windows". Jeg tør ikke gå videre her af frygt for at Windows bliver reinstalleret.

Er jeg på gale veje ???
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2011 - 23:24 #8
Den er ok :)
Sådan skal det være.
Kig her: pkt. 1 og fremefter.
Avatar billede n_j_b Nybegynder
25. maj 2011 - 23:46 #9
Hvad mener du med "pkt.1 og fremefter". Hvad refererer det til?
Avatar billede n_j_b Nybegynder
26. maj 2011 - 00:01 #10
Jeg har nu prøvet at klikke videre i installationsvinduet. Her kan jeg vælge at reparere computeren. Det har jeg gjordt og igen kører den det samme reparationsvindue uden at kunne reparere noget. Den anden mulighed jeg får er at installere windows på ny.
Avatar billede n_j_b Nybegynder
26. maj 2011 - 09:52 #11
Jeg fandt lige denne side ved ren tilfældighed på nettet.

http://www.sevenforums.com/tutorials/20864-mbr-restore-windows-7-master-boot-record.html

Så nu forstår jeg dine pkt'er. Linket fra #3 førte kun til et billede.
Avatar billede n_j_b Nybegynder
26. maj 2011 - 16:42 #12
Jeg har nu gennemført artiklen på sevenforums.com og computeren virker nu perfekt igen.

Smid et svar john_stigers, så får du point.

Tusind tak for hjælpen!
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. maj 2011 - 20:08 #13
Sorry - skrev #3 men det skulle have været #4

Svar :)
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2012 - 21:17 #14
min computer gør akkurat det samme, men jeg kan ikke starte den i fejlsikret tilstand?
Avatar billede Kmossin Praktikant
03. november 2016 - 09:00 #15
Hej alle.. Jeg står i samme situation som ovenstående. men når jeg vælger NeXT
Får jeg ikke muligheden for DOS CMD !! den begynder bare at lave en startrearation og så køre den blå bjælke...
Den lavede selv den udførsel hele natten og da jeg kom i morges var det samme skærmbillede..  Så spørgsmålet er hvordan kan jeg få CMD frem ??

Det var pga. strømnedbrud at fejlen opstod..
Nå pcen startes starter Windows velkomst og går i startreparation
14. januar 2018 - 16:41 #16
Jeg har samme problem med min stationær, jeg forstår dog ikke hvordan du har fået din til at virke igen! nogle som kan hjælpe?