Avatar billede NeroBan Novice
26. maj 2011 - 11:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme videre i Outlook 2007

Hej

Jeg har installeret outlook 2007 og har forsøgt at oprette en exchange server fra gmail. Men det vil ikke rigtigt lykkedes og nu får jeg det samme billede op igen og igen når jeg åbner outlook og kan ikke fjerne det igen. Billedet er der hvor jeg konfigurerer outlook-konti og Microsoft exchange. Når jeg afinstallerer office og installerer igen kommer det samme frem igen :-(

Håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. maj 2011 - 11:34 #1
Gå i kontrolpanelet og find funktionen Post/Mail - her kan du grundkonfigurere outlook.

Din fejl er nok at du har forsøgt at konfigurere Gmail som Exchange - Gmail kører mig bekendt kun IMAP og POP3. Og så skal du i din Gmail konto huske at åbne for det. Samme sted er det let at finde vejledninger til, hvordan det konfigureres i Outlook.
Avatar billede NeroBan Novice
26. maj 2011 - 12:56 #2
Ja så kom jeg det videre men jeg kunne kun fjerne exchange kontoen ved at oprette datafil som jeg nu ikke kan fjerne
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. maj 2011 - 13:04 #3
Outlook skal bruge et sted at aflevere data der hentes ned - så det drejer sig nok om at du skal have konfigureret det så det virker.

Når først du har det, har outlook ændret fokus fra den nuværende datafil, til hvad end du konfigurerer den til.
Avatar billede NeroBan Novice
26. maj 2011 - 13:09 #4
Ok send et svar og tak for hjælpen... prøver om jeg kan få det til at virke ellers skriver jeg lige igen... men det vigtigste var at komme videre :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. maj 2011 - 13:19 #5
Vent lidt med at lukke til du har fundet løsningen...