Avatar billede brian666 Nybegynder
29. maj 2011 - 12:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Wake-On-LAN virker ikke efter kort tid?

Davs!

Er der nogle herinde der har erfaring med at sætte Wake-On-LAN succesfuldt op? Jeg sidder nemlig med en mindre hjernevrider.

Slukker man den omtalte maskine og sender pakken indenfor et par minutter, så starter den fint op uden problemer. Lader man den stå eksempelvis en nat eller blot et par timer så vil den ikke længere.

Bundkortet er et Asus P7P55D og det skulle understøtte WoL ligesom at BIOS skulle være indstillet korrekt. Jeg har desuden indstillet netkortet til at acceptere Magic Packets. Jeg har anvendt samme fremgangsmåde som jeg før har haft succes med tidligere på andre maskiner. (Aldrig på denne dog)

Problemet er det samme uanset hvilken måde computeren slukkes på - det virker altid i en kort tidsperiode efter, men derefter er der ingen gennemgang.

Jeg kan se i loggen på min router at pakken modtages og videresendes som den skal.

Hvad kan problemet mon være? På forhånd tak for assistance!
Avatar billede foodear Praktikant
29. maj 2011 - 12:42 #1
Har du tjekket dit batteri på bundkortet ?
Avatar billede brian666 Nybegynder
29. maj 2011 - 12:47 #2
Hvordan tænker du? Maskinen har i hvert fald ikke problemer med at glemme ting, så kan ikke forestille mig der skulle være noget at komme efter der. :)
Avatar billede CCodam Nybegynder
29. maj 2011 - 12:50 #3
#1 Det har intet med batteriet at gøre, eftersom strømstikket stadig er tilsluttet.

#0 Er der nogen switch imellem din router og maskine? I så fald kan det være at denne har noget "green" teknologi, der sørger for at lukke en port ned, når denne ikke benyttes.
Avatar billede brian666 Nybegynder
29. maj 2011 - 12:57 #4
Der er faktisk lige netop en D-Link Green model koblet imellem, så det bud er da langt fra helt hen i vejret.

Spørgsmålet er så bare om der er noget at stille op? :(
Avatar billede CCodam Nybegynder
29. maj 2011 - 13:01 #5
Sådan en switch er jo gerne "dum", det vil sige at man ikke har mulighed for at konfigurere den, den er som den er.
Derfor vil jeg ikke tro, at der er nogen måde at slå den strømbesparende feature fra :/
Avatar billede brian666 Nybegynder
29. maj 2011 - 13:14 #6
Jeg mener du har helt ret. Det er vist de færreste billig-switches der har nogen mulighed for at blive konfigureret i dybden.

Jeg må nok ud i at teste med en anden switch og se om det løser problemet. Jeg synes dog dit løsningsforslag er plausibelt nok til at jeg gerne vil tilbyde dig pointene hvis du blot smider et svar. :)
Avatar billede chalde Seniormester
29. maj 2011 - 13:48 #7
Sidder selv med næsten samme setup:
P7p55d-e + dlink green, og ingen problemer her (men det værende sagt, så kan det være forskellige revisioner af switch vi bruger).

Slå evt. strømstyring fra gennem enhedshåndtering, og prøv evt. at sende mere end 1 pakke afsted (jeg går også ud fra at du sender den på broadcast).
Avatar billede CCodam Nybegynder
30. maj 2011 - 00:44 #8
#6 Du må endelig vende tilbage/smide en besked, hvis en anden switch ikke løser problemet

Se svar i #3
Avatar billede brian666 Nybegynder
30. maj 2011 - 13:53 #9
Hvad for noget strømstyring mener du helt konkret der skal slåes fra?

Jeg vender tilbage hvis problemet stadig er aktuelt! Får mulighed for at prøve med en anden switch imorgen eftermiddag. :)