Avatar billede 8382-Quark Praktikant
30. maj 2011 - 00:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 regneark med bemandingsplanlægning (hente data)

Jeg her et regneark med bemandingsplanlægning uge for uge.
Hver uge har sig eger faneblad, de hedder Uge 1, Uge 2 osv... til Uge 52 eller Uge 53

Disse data skal jeg have hentet over i et ander regneark som er til bemandingsplanlægning på dagen, også kaldet rotationsplaner.

De 2 filer ligger ikke i samme mappe, stien til mappen kan hedde
X:\Data\tjenester\Team 1 Nat
X:\Data\drift\rotation

Regnearket bemandingsplanlægning (uge for uge)
er der i hver uge ark data om hvem der er på arbejde og hvem der har fri
I kollenne E5 til E95 medarbejder nummer f.eks. 684 eller 86471
I kollonne F er der medarbejder navne, som findes via LOPSLAG i et andet faneark.
I kollonne G, H, I, J, K, L, M (G=mandag i ugen og M=søndag) er der anført om en medarbejder er sat op til tjeneste f.eks. 22:00-05:30 eller 00:00-05:00
Der kan også stå at en medarbejder fra Ferie eller har fri, cellen kan også være tom.
I G4 til M4 står der dato for dagen.

I regnearket med rotationsplaner, vil jeg gerne have hentet en liste over med de medarbejder som er på job den pågældende dag og ikke dem som har fri eller ferie.
Jeg regner med at der skal være en celle hvor man skriver datoen for den dag hvor rotationsplanen skal laves for, trykker på en knap og aktivere en makro der kan hente data i det andet ark og så sætte dem ind under hinnanden.
Gerne med medarbejder nr. i kollonne A, Navn i kollonne B (laver evt. et lopslag), Arbejdstid i kollonne C (22:00-05:30)

Er der en som kan hjælpe.

På forhånd tak.
Avatar billede ExcelsPotentiale Praktikant
30. maj 2011 - 11:04 #1
Her en enkel og let besværlig måde at løse opgaven på. Følgende indeholder ikke VBA-programmering.

1. Opret en pivottabel, som er indstillet, så den viser netop de data fra Regnearket bemandingsplanlægning, som du ønsker. Brug: Indsæt/Tabeller/Pivottabel

Vend tilbage til mig, hvis du ikke er familiær med pivottabeller.

2. Herefter klik på Pivottabellen og brug: Pivottabelværktøjer/Indstillinger/Data/Skift datakilde/...

Du må altså manuelt hente data til pivottabellen hver dag. Men det var nok det, du ville undgå.
Avatar billede 8382-Quark Praktikant
30. maj 2011 - 20:15 #2
Hej ExcelsPotentiale
Jeg vil gerne ud over at skulle lave en Pivottabel løsning, da jeg ellers skal til at lære alle bruger hvorledes de bruger dem.

Håber at der er en som kan hjælpe med en løsning.
Avatar billede igoogle Forsker
30. maj 2011 - 22:02 #3
prøv at kigge på & funktionen
Avatar billede ExcelsPotentiale Praktikant
31. maj 2011 - 11:23 #4
Opgaven består af to dele.

1. del: At automatisere hentningen af data fra regnearket Bemandingplanlægning. Nye daglige data skal f.eks. hentes ind i et Ark2.

2. del: Når data først ligge i et Ark2 kan de let bearbejdes herfra ved at lave en makro, som sorterer data. Alternaivt kunne laves en standard tabel, som sorterer data.

Opgaven skulle være til at overskue men jeg ved ikke, hvordan hentningen af data fra et andet regneark automatiseres.

Men der er nok en, der er klogere end jeg.
Avatar billede 8382-Quark Praktikant
01. juni 2011 - 01:51 #5
Er der nogen som kan hjælpe med del 1 (som ExcelsPotentiale) kalder det, for så vil jeg tro at det er til at finde ud af hvorledes jeg finder data fra den rigtige uge dag.

Altså, hvorledes finder jeg det rigtige faneblat ud fra en dato, jeg kan jo godt få ugenr. ud fra dato med funktionen WEEKNUM.
Avatar billede 8382-Quark Praktikant
07. august 2011 - 17:42 #6
lukker :-(