Avatar billede frederikbh Nybegynder
30. maj 2011 - 08:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Wardriving GPS

hej alle kender i en god GPS til WarDriving? den skal kunne tilsluttes vi USB til min com og skal være kompatibel med Inssider kismet og netstumpler :) pris klassen skal være op til ca. 350kr

håber i har nogle gode bud den med det bedste tjener pointsne.

MVH
Frederik
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2011 - 10:15 #1
nu er Wardriving jo ikke tilladt, så det klarer du selv.
Avatar billede ClausGDP Nybegynder
30. maj 2011 - 10:56 #2
En hver usb-gps vil kunne gøre det. f.eks. denne http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=151597
Avatar billede chalde Seniormester
30. maj 2011 - 11:20 #3
#1 Wardriving er skam lovligt nok, så længe der forsøges at forbinde til netværk.

#0 Prøv evt. at hive fat i bufferzone hvis det er.
Avatar billede chalde Seniormester
30. maj 2011 - 11:21 #4
#3 Og der skulle så stå: "så længe der IKKE forsøges at forbinde til netværk".
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. maj 2011 - 19:05 #5
#3 henviser du til en 6 år gammel tråd?
Avatar billede chalde Seniormester
30. maj 2011 - 19:25 #6
#5 nej, henviser til at han (trådstarter) kan hive fat i bufferzone for input.
Ang. Wardriving, så er der intet ulovligt i at scanne for netværk ("du" gør det selv når du skal have din egen trådløse enhed på et netværk, idet dit udstyr scanner området for tilgængelige netværk). Der hvor problemet opstår er hvis man forsøger at få adgang til et netværk man ikke har lov til at bruge. Dertil er der også problematik vedr. offentliggørelse af netværk (jvf. googlesagen). Men i sin "rene" form er der intet galt i wardriving.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2011 - 20:55 #7
men - når du ved, at du er udenfor dit eget nets rækkevidde, så er der kun mulighed for at komme på andre net - og det må man ikke.
Det er lovligt at scanne hjemmefra efter sit og evt naboers net, men ulovligt at køre rundt efter (åbne) net.
Det er ikke til debat - google har jo heller ikke offentliggjort data om fundne net - bare logget til eget brug - og det er NOGO.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. maj 2011 - 20:59 #8
Wardriving er jo ikke "bare" at køre rundt og scanne efter net. Man uploader jo også disse resultater til en side og man vil kunne se om de pågældende net er beskyttet eller ej.

Hvor er det fornuftige i brugen du efterlyser? Og hvorfor?
Når du ikke må bruge de net du finder, hvorfor så lede efter dem?
Avatar billede chalde Seniormester
30. maj 2011 - 21:46 #9
#7 Så jeg må heller ikke tænde for wifi i bussen, på café, i toget, hos en ven osv..?
Find det sted i lovgivningen det står, en domsafgørelse eller udtalelse fra datatilsynet, ind til da er det til debat.
Og googleproblematikken var ikke på indsamlingen af netværk, MAC, SSID m.m, den gik på at de foruden dette også sniffede trafik.

#8 Du vælger selv om du vil uploade.
Fornuften: Statistik. Jeg ser et åbenlyst problem i at folk har pivåbne netværk, og at få kortlagt hvor stort problemet er, ville ikke være et projekt jeg takkede nej til at udføre, og så intet problem i også at tage kontakt til personerne om at få lukket deres netværk.

Så igen: Wardriving er ikke ulovligt (i hvert fald ikke før jeg får det gennem en lov, domsafgørelse eller udtalalse fra datatilsynet).
Avatar billede frederikbh Nybegynder
31. maj 2011 - 11:55 #10
skal bruge det til et skole projekt hvor jeg skal lave en statistik over hvor mange der beskytter sit netværk.
Avatar billede frederikbh Nybegynder
19. januar 2012 - 08:12 #11
endte med at købe igotu som virker med networkstumpler og inssider ;)