Avatar billede br89 Praktikant
31. maj 2011 - 22:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kompakt kamera

Hej allesammen..

Jeg står og skal have nyt kamera her inden sommerferien.. Og eftersom der findes utrolig mange derude, vil jeg høre, hvad I har af erfaringer og gode råd?
Jeg har selv haft kigget lidt på Panasonic Lumix DMC - TZ20 og også Sony DSC - TX5 (dette er nok mest, fordi den kan tage billeder under vand) Men jeg må indrømme, at min viden indenfor kameraer ikke er den største, så håber der er nogen derude, der kan hjælpe mig lidt på vej?
Jeg har ikke de store krav - bare det kan tage gode billeder (det skal bruges til at tage billeder af dagligdagen - sport, højtider, ferier, naturen osv.) og ikke fylder alverden.. Prisen er underordnet..

Mvh. Helle..
Avatar billede milter Ekspert
01. juni 2011 - 00:14 #1
"Prisen er underordnet", skriver du. Det mener du garanteret ikke :-)

Gode billeder skabes ikke af kameraet. Så godt som alle kameraer kan give gode billeder i de rette hænder :-)
Avatar billede br89 Praktikant
01. juni 2011 - 07:43 #2
Prisen er underordnet i den forstand, at jeg hellere vil betale lidt ekstra for et ordentlig kamera, fremfor at købe et billigt, som ikke fungerer så godt (:

Men ville som sagt gerne høre, hvad folk har af erfaringer indenfor kompakte kameraer og hvilke der kan anbefales, da der findes mange på markedet(:
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2011 - 07:51 #3
Hej brink89.

Jeg kan varmt anbefale et Canon SX120 IS. Det er let at betjene, tager knivskarpe billeder, selv under vanskelige forhold - 10 x optisk zoom - 10 megapixels. Pris: ca. 1400 kr.

Hilsen
Lefty
Avatar billede jens_peter Nybegynder
01. juni 2011 - 12:26 #4
Det Panasonic-kamera, som du har set på, er et rigtigt dejligt kamera, som du sikkert bliver glad for.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Panasonic+Lumix+DMC+-+TZ20&sp=all&pid=4748194

Men husk på, at det fås i diverse farver, jeg kunne forestille mig, at man blev træt af de mere skrigende farver, men det er jo en personlig overvejelse.
Avatar billede br89 Praktikant
02. juni 2011 - 18:07 #5
qweros - Hvordan er betjeningen af det Panasonic kamera? Det med farven har jeg også selv tænkt på - tror helt sikkert også jeg ville blive træt af en skrigende farve i længden (:

Er der nogle af jer, der har erfaring med kameraer, der kan tage billeder under vand?
Avatar billede jens_peter Nybegynder
03. juni 2011 - 00:46 #6
Betjeningen, det er vel som de fleste kameraer, jeg har ikke prøvet den model men der var et kamera af samme mærke for nogle år siden, der vandt Tænks test og det kamera, købte min kones plejefar.

Det var og er ganske nemt at køre med også med specielle indstillinger, jeg blev nemlig bedt om at tage nogle billeder til dem med det kamera med det kamera til en fest.

De troede jo, at de ikke ville få glæde af de billeder, som jeg selv tog med mit eget kamera, men de fik dem altså med posten ikke ret lang tid bagefter.

Jeg har aldrig prøvet et "vandkamera"
Avatar billede enriko Nybegynder
16. juni 2011 - 22:52 #7
Hvis du vil have et ordentlig kamera der kan tage billeder , så går efter en spejlrefleks kamera, men det kan desværre ikkevære i ens lomme :)

Jeg har selv en 450D super fedt kamera
Avatar billede jens_peter Nybegynder
17. juni 2011 - 00:09 #8
Hej Helle

Fik du dig så et kamera?

Du skal også uddele point, men jeg klarer mig nok, hvis du mener en anden skal have dem.

Ang. spejlreflekskameraer, så er det rigtigt nok, men nu om dage kan man også få spejlløse modeller, der er mindre.

De har dog det tilfælles, at de koster væsentligt mere og det at overdrive for langt de fleste mennesker.

Herudover var det ikke det, som der blev spurgt om.
Avatar billede br89 Praktikant
26. juni 2011 - 20:11 #9
Hej igen..
Havde lige en eksamen der skulle klares, derfor den sene tilbagemelding.. men ja, jeg har fået købt mig et kamera.. Det blev et Nikon Coolpix S8100.. De havde ikke det Panasonic kamera hjemme, som jeg havde kigget på, så prøvede nogle forskellige og endte med Nikon kameraet, og må sige, at indtil videre er jeg godt tilfreds med det (:

Jeg takker for jeres indlæg herinde - hvis jeg en dag skal have mig et spejlreflekskamera vender jeg nok tilbage (: