Avatar billede nuggii Nybegynder
31. maj 2011 - 22:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjlæp! der er noget i vejen med mit TV/TV-boks

Jeg vidste ikke rigtig hvilken kategori det hørte under, men som i kan se på min overskrift, har jeg problemer med mit TV. Jeg har en TV-boks fra TDC og den virkede helt fint indtil igår. Altså boksen kan stadig tændes og reagerer når jeg bruger fjernbetjeningen osv. Problem er bare, at når jeg så tænder for mit TV, viser den i 2 sek. den kanal som boksen står på og BANG så bliver skærmen sort og TV'et's egen skrift kommer frem og siger ''Intet signal, kontroller tilsluttede enheds strøm og dens kabeltilslutning, eller kontroller kildevalg''. Der er hverken noget galt med kabeltilslutningen, strømmen eller kildevalget for den sags skyld. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg håber jeg kan få nogle gode svar.
Tak på fårhånd :)
Avatar billede a62681 Nybegynder
31. maj 2011 - 23:15 #1
Er det Hometrio du har? En genstart, sluk/tænd, er altid en mulighed hvis noget driller.
Avatar billede nuggii Nybegynder
31. maj 2011 - 23:22 #2
Ja det er vist en hometrio, fordi både telefonen, internettet og TV'et er tilsluttet til det samme sted. Men de andre TV-bokse i hjemmet virker fint nok. Og jeg ved stadigvæk ikke om det er Boksen eller TV'et der er noget i vejen med :(
Avatar billede nuggii Nybegynder
31. maj 2011 - 23:28 #3
Okay nu har jeg prøvet TV-boksen på et af de andre fjernsyn i huset, og der virkede den helt uden problemer.
Avatar billede a62681 Nybegynder
31. maj 2011 - 23:36 #4
Bruger du hdmi eller scart? Prøv evt. en anden indgang... Tyder ellers på det er tv'et der er fejl på når boksen virker andetsteds.
Avatar billede nuggii Nybegynder
31. maj 2011 - 23:38 #5
jeg bruger scart
Avatar billede nuggii Nybegynder
01. juni 2011 - 00:03 #6
a62681, tak for dit svar, jeg har lige prøvet med et HDMI stick, og nu kan jeg se TV igen ! :D
tusind tak :)
01. juni 2011 - 06:55 #7
HDMI giver principielt også bedre billed - rent digitalt hele vejen...

Se iøvrigt http://forum.tdc.dk/t5/Tv/Scart-udgang-d%C3%B8r/td-p/39531
Nej - det 'holder' ikke. Hvis TDC boxen kan se at der er 'noget' i den anden ende af HDMI kablet slukkes SCART/S-SVHS stikket!!! Tåbeligt!!
01. juni 2011 - 06:56 #8
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede a62681 Nybegynder
01. juni 2011 - 18:12 #9
Godt du fik billed på igen. Så er der noget ved at svare ;)