Avatar billede smalbro Nybegynder
02. juni 2011 - 21:33 Der er 5 kommentarer

Routersignal og portforwarding

Hej Eksperten!

Jeg har for nogen tid siden modtagen en TDC HomeBox router af mærket Segemcom, som jeg er MEGET træt af. Stikket går direkte ind i routeren så jeg har ikke mulighed for at fjerne den.

Det trådløse signal den sender er altså bare ikke stærkt nok til nå hele huset rundt, i modsætning til den gamle som gjorde det ubeklageligt.
Jeg har snakket med TDC med de er ikke udpræget interesserede i at hjælpe, og siger bare at jeg skal sætte den midt i huset(hvilket jeg ikke har mulighed for)

Mit såørgsmål er så om det er muligt vha. portforwarding at få alt aktivitet videresendt fra Tdc-Routeren til min egen gamle, så jeg bare kan bruge den?

På forhånd tak!
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juni 2011 - 21:54 #1
Mit såørgsmål er så om det er muligt vha. portforwarding at få alt aktivitet videresendt fra Tdc-Routeren til min egen gamle, så jeg bare kan bruge den?

Ja bare log på TDC routeren og sæt det op den vej.

Eller sæt lankablet fra routeren til egen router og brug den.
Avatar billede CCodam Nybegynder
02. juni 2011 - 22:48 #2
Du kan også vælge at bruge din gamle router kun, som trådløst accesspoint.

Det gøres ved at du slår DHCP fra i den gamle router, og giver den en fast LAN ip der ikke er den samme som din TDC Router og ikke blir delt ud via TDC Routerens DHCP.

Derefter sætter du en ledning fra TDC routeren til din gamle router, begge ender i en af de 4? LAN porte.
Avatar billede smalbro Nybegynder
03. juni 2011 - 06:06 #3
Mange tak for hurtig tilbagemelding!

Jeg ser lige hvilket af de to forslag jeg får brugt!

MANGE, MANGE TAK!
25. august 2011 - 21:45 #4
(Er du stadig i gang her ?)
06. februar 2012 - 16:39 #5
(Er du stadig i gang her ?) [2]