Avatar billede tbsandau Novice
03. juni 2011 - 01:32 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Lyden er forsvundet fra min bærbar, næsten!

Hej.
Jeg håber der nogen der kan hjælpe mig med det her problem...
På min bærbare computer er lyden forsvundet, den virkede i eftermiddags, og har egentlig bare stået og kørt, så lyden har ikke været slået til og fra.
Jeg har selvfølgelig kontrolleret at lyden er aktiveret nede i proceslinjen, og det er den. Jeg har kontrolleret enhedshåndtering og der er ingen gule eller røde tegn. Jeg har forsøgt med systemgendannelse, løste heller ikke noget.
Derudover, har jeg kontrolleret at de indbygget højtalere er angivet som standardhøjtalere - det er de...

Og nu den lidt mærkelig del af problemet. Når jeg sætter et jack-stik i til eksterne højtalere, virker lyden uden problemer...

Er der nogen der kan gennemskue fejlen?
Avatar billede CCodam Nybegynder
03. juni 2011 - 01:39 #1
Det ku' tænkes at de indbyggede højttalere eller forbindelsen hertil er gået i stykker? :/
Avatar billede haverslev Novice
03. juni 2011 - 08:10 #2
En anden ting du lige kunne afprøve er.

Gå i enhedshåndtering
klik på Enheder til Lyd, video og spil
H-klik på de linjer der kommer frem og vælg Fjern på dem - en af gangen.
Herefter når de er fjernet, så genstarter du computeren og lad selv windows finde og installere driverne igen.

Det gør 2 ting, nemlig at sætte default indstillingernei lydkort osv. og installere de korrekte drivere til de fjernede enheder..
Avatar billede tbsandau Novice
03. juni 2011 - 10:51 #3
Haverslev -> det er forsøgt, men det hjalp ikke :/
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juni 2011 - 13:00 #4
Hvis du sætter stikket i og ud nogle gamge kommer lyden så ikke tilbage over de interne højttlere. Kan måske være skidt og møg i stikkene så der bliver dårlig forbindelse. Man kunne evt prøve at puste lidt forsigtigt i dem med komprimeret luft på dåse.
Avatar billede tbsandau Novice
03. juni 2011 - 14:32 #5
220661 -> Prøvede og der kom faktisk kortvarrigt lyd i de interne højtalere. Men lyden kom faktisk samtidig med at jeg tog fat i skærmen for at dreje computeren, så nu mistænker jeg måske en lys forbindelse mellem "top" og "bund".

Det kan vel også være en mulighed?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juni 2011 - 14:38 #6
Ja hvis højjtalerne sidder i bunden af skærmen kan der sagtens være en ledning der er knækket og laver forbindelse en gang i mellem. Mange gange er det en løs ledning med stik i begge ender, som kan skiftes ud. Kan dog ikke sige om det er tilfældet med din pc.
Avatar billede tbsandau Novice
03. juni 2011 - 15:23 #7
Så er det nok fejlen...
Jeg har en Zepto Znote 6325, tor jeg nok den hedder. Sidder pt med min kærestes computer, så kan ikke lige huske det præcis. Så er der nogen der ved om den så kan skilles ad? Og hvis det er muligt, og man alligevel har skidtet skilt ad, kan man så også spænde "modstanden" når skærmen vippes op og ned, for den falder utrolig let og hurtigt ned!

Tak for hjælpen indtil nu!
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juni 2011 - 15:27 #8
velbekomme.
Avatar billede tbsandau Novice
12. juni 2011 - 23:32 #9
Jeg har konstateret at det nok er en løs forbindelse under mousepad'en, og det nok ikke er noget der kan svare sig at lave.
Men man tak for hjælpen!

Og hvis nogen ønsker pointene er de velkommende til at smide et svar?!
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2011 - 07:40 #10
Kunne vi ikke dele dem hvis alle lagde svar?
Her er et til deling med andre
Avatar billede tbsandau Novice
13. juni 2011 - 14:43 #11
God ide! Afventer lige...