Avatar billede johny Nybegynder
03. juni 2011 - 20:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Leder efter gratis/billigt præsentationssoftware til info skærme

Jeg har længe ledt efter et godt program til at præsentere information, billed slides osv. på en informationsskærm, hvor der samtidig er mulighed for at redigere i det løbende. Jeg var så selv gået i gang med at kode et program der kan det, og selvom jeg begynder at have lovende features, så er jeg et godt stykke fra den krav spec jeg har til nu hvor jeg skal bruge det i pinsen.

Så derfor ville jeg gerne høre om der er et godt program jeg har overset? Umiddelbart har jeg følgende 3 kriterier:

1) Det skal kunne vise billed slides.
2) Det skal kunne vise information henover ovenstående, både tilbagevendende beskeder og engangs beskeder.
3) Det skal være muligt at sætte et full screen ur på.

Ellers har jeg egentlig ikke de store krav, da det f.eks. kommer til at køre på én pc. per skærm, så der er heller ikke brug for noget stort med styring af mange skærme osv.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juni 2011 - 21:04 #1
Har du set på Impress (Open Office) http://da.openoffice.org/
Svarer til Microsoft PowerPoint.

Ved ikke om det opfylder dine krav.....
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. juni 2011 - 21:26 #2
Kunne det ikke nemt laves via en simpel hjemmeside?
Avatar billede pstidsen Novice
03. juni 2011 - 21:32 #3
holder på #2
Avatar billede johny Nybegynder
04. juni 2011 - 08:51 #4
Ah ja, jeg fik kun skrevet krav til resultatet. Problemet er, at systemet helst skal kunne bruges af folk der ikke kan kode. Så jeg leder nok efter noget modul opbygget, hvor man kan uploade billeder til et slideshow, og nyheder til et nyhedsmodul, samt mulighed for at smide tekst ind som vises med det samme.

@Impress: Så er min forståelse at det ikke kan redigeres når først det kører? Men det har jeg måske misforstået?
Avatar billede johny Nybegynder
17. oktober 2011 - 11:41 #5
Hej alle, beklager det MEGET sene svar, men jeg håbede på at få lavet en generel version jeg kunne oplaode som svar hertil, så svaret kunne bruges til andre også. Jeg endte i hvert fald med at kode noget fra bunden i WPF, fordi mine behov simpelthen var for specifikke og ikke kunne dækkes ind af forslagene.

@jakobdo: Det kunne det muligvis godt, men f.eks. sådan noget som at vise et ur eller slideshow, ville kræve at jeg skulle kode noget js eller finde det på nettet, og js var jeg mildest talt ikke skarp til på daværende tidspunkt.

Men ja, som sagt, endte min løsning med at blive hardcoded i WPF. Noget som for i øvrigt virkede fortrinligt, på nær lige mit administrationsmodul, hvor jeg tog screen dumps af skærmene engang hver 4. sekund, og ikke fandt ud af hvordan man disposede ressourcerne ordentligt, så jeg fik out of memory exceptions efter blot 5 minutter.. :$ Fik jeg dog slået fra igen. :)
Avatar billede ch007 Nybegynder
24. januar 2014 - 22:02 #6
www.informationsskaerm.dk leverer en hjemmesideløsning til infoskærm.