Avatar billede scholes Mester
07. juni 2011 - 11:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sortering af data

Jeg har en masse data, hvor jeg ønsker forskellige sorteringsmuligheder.

Optimalt for mig vil hvis man kunne indsætte 4-5 "knapper" i toppen af dokumentet, der fungerer således, at når jeg trykker på knap 1 sorteres der efter navn. Trykker jeg på knap 2 sorteres der efter efternavn osv.

Er dette muligt?
Avatar billede AEReks Nybegynder
08. juni 2011 - 11:17 #1
har du prøvet med autofilter?

marker det og tryk på autofilter

data->filter->autofilter
Avatar billede ExcelsPotentiale Praktikant
08. juni 2011 - 14:57 #2
I Excel version 2007

Trin 1. Markerer alle data i tabellen, som du ønsker sorteret.

Trin 2. Klik Data/Filtre

Trin 3. Hver kolonne i tabellen har fået en lille knap med en trekant, som peger nedad. Når du klikker på trekanten, sorteres tabellens data efter indholdet i kolonnen.
Avatar billede scholes Mester
20. juni 2011 - 19:59 #3
Spm lukket