Avatar billede janbangm Nybegynder
08. juni 2011 - 09:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

wsdl fil

Jeg har lavet et intranet i ASP til den virksomhed, som jeg er ansat i. Nu har jeg fået en wsdl fil fra vores IT-afdeling, som skulle kunne hente data fra en af de andre servere over til min side.

Jeg kender intet til wsdl filer og vil derfor høre, om men kan bruge denne fil i ASP og om der er nogle der har et link til en side med nogle eksempler på brugen af disse filer i ASP.

Jeg må desværre ikke ligge filen ud her.
Avatar billede keysersoze Guru
08. juni 2011 - 10:21 #1
Du skal kigge på at kunne consume en webservice - du kan se nogle eksempler på det her; http://www.aspfree.com/c/a/ASP/Consuming-a-WSDL-Webservice-from-ASP/ - http://www.codeproject.com/KB/asp/Web_Service_Call_From_ASP.aspx
Avatar billede janbangm Nybegynder
08. juni 2011 - 10:38 #2
Jeg prøver. Tak for hjælpen
Avatar billede janbangm Nybegynder
08. juni 2011 - 10:38 #3
Sender du et svar?
Avatar billede tjens Nybegynder
08. juni 2011 - 12:04 #4
Visual Studio kan generere en kodestub til kald af en webservice ud fra en WSDL fil.

Højreklik på References og vælg "Add Service Reference".
Avatar billede keysersoze Guru
08. juni 2011 - 12:25 #5
Vil den også kunne funke til klassisk ASP?
Avatar billede tjens Nybegynder
08. juni 2011 - 13:26 #6
#5: Det ved jeg desværre ikke, da jeg kun har prøvet at lade det indgå i WPF og PDA applikationer, i samme Visual Studio projekt.
Avatar billede keysersoze Guru
08. juni 2011 - 13:36 #7
Det var nemlig det spørgsmålet gik på og jeg har lidt svært ved at tro at det vil kunne funke - medmindre man altså laver sit eget komponent ud af det og som så kan installeres på serveren og kaldes gennem ASP. Men jeg kunne jo let tage fejl.

og så et svar med det samme :)
Avatar billede janbangm Nybegynder
08. juni 2011 - 14:16 #8
Jeg har lidt at gå videre med. Tak for det