Avatar billede 4byssal Nybegynder
11. juni 2011 - 19:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kort spørgsmål om grafikkort

Mit navn er Frederik Winther.

Jeg er i gang med at få udskiftet mit gamle grafikkort, og har fundet noget jeg er interesseret i, dog vil jeg være sikker på, om det passer i min pc, da jeg har lavet et fejlkøb for et par måneder siden, og det vil jeg helst gerne slippe for igen!

Jeg har kigget på følgende grafikkort:
Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX - Super Overclocked

http://www.pricerunner.dk/pi/37-2703315/Grafikkort/Gigabyte-GV-N560SO-1GI-950-GeForce-GTX-560-Ti-1GB-GDDR5-PCI-E-2.0-SLI-2xDVI-Produkt-Info

Jeg vil høre om det kræver DDR5-ram at kunne bruge dette grafikkort, eller om det er irrelevant hvilken type ram jeg bruger?

Ud over dette, vil jeg vide om det bare er normale 6-pin power sticks, der skal anvendes til dette kort? Jeg ved at det er sådan med Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB Golden Sample, men er ikke sikker på det kort jeg er interesseret i.

På forhånd, tak for hjælpen!

PS. mit gamle grafikkort er et ATI radeon HD 4870 X2.

Hvis I skal bruge flere informationer om min pc, så spørg!
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2011 - 19:51 #1
Hej.

Det burde passe fint, såfremt dit "ATI radeon HD 4870 X2" fungerede (PCI Express 2.0 x16 på bundkort).

GDDR5 er typen af ram på grafikkortet, og har ikke som sådan noget at gøre med dine system-ram.  Rammene i dit bundkort er formentligt DDR3-ram.

Ang. 6-pin power sticks, så er det oftest det der bruges, men skulle nogle nye "power sticks" kommet på banen hører der sikkert en converter med, ellers kan sådan en købes.
Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
11. juni 2011 - 19:52 #2
Det er ikke afgørende hvilke ram du har det vil virke uanset :) Og nej du skal have 2* 6 pin strøm stik for at kunne gøre det.

Vinkel
Avatar billede 4byssal Nybegynder
11. juni 2011 - 19:59 #3
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2011 - 20:17 #4
Tja, det er samme chipset.

Den første du linker til har en anelse højere core og shader clock end den nederste.

Den første du linker til: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3729#sp

Den anden du linker til: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3775#sp
Avatar billede 4byssal Nybegynder
15. juni 2011 - 20:07 #5
Jeg endte med at købe Gigabyte GTX 560 Ti SOC - altså en clockrate på 1GB.

Nu er mit problem bare lige, at jeg ikke kan få kortet til at virke...
Avatar billede 4byssal Nybegynder
26. juni 2011 - 00:16 #6
Den er gal med mit motherboard.