Avatar billede sqgersvar Nybegynder
12. juni 2011 - 15:16 Der er 7 kommentarer

Hacked PayPal konto

Halløj,

Jeg har netop oplevet, at min PayPal konto er blevet hacked, og der er blevet sendt penge til en konto, jeg ikke kender, jeg har udfyldt deres formular på deres hjemmeside, men hvor let er det, at få pengene tilbage, hvis nogle har den erfaring? De er blevet hævet via mit kreditkort, så jeg kan vel få banken til at hente pengene igen?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juni 2011 - 15:31 #1
du har vel allerede skiftet password på paypal-kontoen, og valgt et, der ikke lige er så nemt at gætte. Har du andre steder, hvor samme password er brugt, så skift også dem (og ikke til det samme hele vejen rundt).

Du skal kontakte din bank omgående, og så lade det gå den vej - du finder næppe en større juridisk ekspertise herinde.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2011 - 15:33 #2
Hej.

Jeg har for nyligt prøvet at få hacket min PayPal-konto, hvor der så blev sendt penge fra selve PayPal-kontoen. Efter et par dage fik jeg svar og de valgte at sende mig pengene tilbage.

Men om du så får dine penge refunderet ved jeg ikke, det har formentlig meget at gøre med hvordan og hvorledes det lige er sket.
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
12. juni 2011 - 15:38 #3
Claes57: Jeg har udfyldt de nødvendige formularer på PayPals hjemmeside om misbrug, og jeg har selvfølgelig ændret mine passwords, til et som jeg bestemt ikke bruger andre steder.

Endvidere har jeg skrevet til min bank, og forklaret dem problemet.

Jesper-B: Hvad skete der helt præcist ved dig?

Jeg har bl.a. lavet en post under "Sikkerhed", da jeg kan se, at der har været nylig aktivitet på min gmail fra Schweiz hvilket jeg finder yderst mærkværdigt.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2011 - 16:41 #4
Jeg havde ikke logget ind på min konto et stykke tid.

Jeg havde på et tidspunkt fået 3 PayPal-mails på kinesisk, som jeg ikke reagerede på, da jeg troede det var spam.

En tilfældig dag (ca. 2 uger efter de kinesiske mails) logger jeg ind på min PayPal konto og ser at min konto er blevet begrænset pga. mistanke om det og det, og at jeg bør ændre min kode osv. Og at nogle penge var blevet overført fra min konto til en kinesisk bruger.

Før kontoen blev hacket havde jeg dog fået nyt kredit kort, så det var "kun" pengene på PayPal-kontoen der var til rådighed.
12. juni 2011 - 17:34 #5
www.eksperten.dk/spm/940863 ...

Under alle omstændigheder kunne det være sundt med ->

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
11. august 2011 - 12:36 #6
Jesper-B smid et svar
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. maj 2012 - 22:30 #7
Snup point selv, så er du også fri for at blive påmindet via mail om åbne spørgsmål....