Avatar billede hejhej3516 Nybegynder
12. juni 2011 - 16:08 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

ps2 spil til ps3 slim 160 gb???

hej jeg har tænkt mig at købe en ps3 men jeg ved ikke om den kan spille ps2 spil, det er en ps3 slim 160 gb
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
12. juni 2011 - 16:20 #1
Det kan den ikke. Kun de første versioner af PS3 kunne det. Senere fandt Sony ud af, at der stadig var en markede for PS2, så de fjernede en chip i maskinen.

Desværre!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
12. juni 2011 - 17:07 #2
Det var kun den første model af PS3 ( fat ) som kunne dette. Den nye PS3 slim kan ikke. Desværre.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
12. juni 2011 - 18:12 #3
Den kan kun spille enkelte PS2-spil. Heriblandt Singstar spillene fra PS2 (Jeg kan dog ikke huske om de skal startes op på en bestemt måde).

Men hovedparten af PS2-spil er ikke muligt at spille på en PS3.

Det kan den ikke. Kun de første versioner af PS3 kunne det. Senere fandt Sony ud af, at der stadig var en markede for PS2, så de fjernede en chip i maskinen.

Nu præsenterer du din begrundelse som fakta. Det er vel en mulig forklaring, men ifølge Sony så var årsagen så vidt jeg husker omkostningsbesparelser på rettigheder og på chippen.

I øvrigt kunne de første modeller (flertal) ikke. Det var kun den ene opgraderede model, der kunne (60 GB versionen). 40 GB-versionen kunne ikke. I hvert fald ikke i DK.
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
30. juni 2011 - 20:22 #4
Accepter venligst svar.