Avatar billede mega-hawk Nybegynder
12. juni 2011 - 23:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Adgang til mapperne UDEN root på samsung galaxy s 2??

Jeg har hentet programmet Root explore til min samsung galaxy s 2 og med den har jeg fundet ud af hvor de standart ringetoner er som man kan vælge og ville egentlig gerne have mine egne kopieret ind i den mappe også, men så får jeg at vide man skal være root for at gøre det.
Har google det lidt og synes selvom det lyder simpelt må der bare være meget som kan gå galt så er der ik et program som kan fjerne skrivebeskyttelsen af mapperne eller andre måder at få adgang på end lige at roote telefonen (hvorved garantien også forsvinder)
Avatar billede chalde Seniormester
13. juni 2011 - 07:14 #1
Du kan evr. bruge en af de mange apps til at håndtere ringetoner istedet for: https://market.android.com/search?q=ringtone&so=1&c=apps

Men til dit spørgsmål om skrivebeskyttelse på native mapper, så nej, ikke uden root.
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
13. juni 2011 - 10:57 #2
Nå ok.
Ja men så vil jeg se om jeg ik kan finde mig en dansk guide om hvordan man rooter sin tlf, men tak for hjælpen chalde...

Smid et svar....
Avatar billede chalde Seniormester
13. juni 2011 - 11:11 #3
Bare behold point (men overvej stadig om det overhovedet er nødvendigt med root da der findes mange apps der kan klare ønsket om ringetoner).
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
13. juni 2011 - 11:17 #4
Ja problemet er bare at "i like to have control" og synes det er lidt røv at de ikke har givet folk adgang til det og så lad det stå for folks eget ansvar.
De har jo også programmet Kies. Så prøver man på at overfør nogle ringetoner med den, men det vil den jo heller ikke :o/
Må sige jeg er meget glad for telefonen, men den mangler måske lige den sidste finpusning ;o)

Ja men tak for det chalde...
Go pinse
Avatar billede chalde Seniormester
13. juni 2011 - 11:23 #5
#4 Problemet er bare, at producenten hænger på skidtet når brugeren så får den til at brække sammen. Det kan de omgå ved ikke at give root-adgang :)
Men flere og flere producenter vælger at åbne for bootloaderen, så det ikke længere er en eksremt omstændig proces.

Har selv rooted min Desire, netop af samme årsag som dig selv: Kontrol.
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
13. juni 2011 - 11:36 #6
Tja min samsung er min første smart phone min gamle tlf var en nokia X6 det vil jeg så ik kalde en smart phone og den kunne heller ik rigtig noget, men synes bare når man ser på nettet.
Der er forskellige systemer osv aner ik hvad for et system min bruger. Det gælder vel om at installere det rigtige...
Men altså kontrol det kan jeg godt lide, men da det er min første smartphone og jeg ik har nogen ide om hvordan man gør (synes diverse guide på nettet springer lidt let hen over da de forventer man har forstand på lidt i forvejen) så har jeg valgt at gøre som du sagde.
Der var et pogram der inde som kun kostede 25 kr og det har jeg lige downloadet og prøvet.
Mega simpel lavet, men det opfylder de krav jeg har til ringetone og sms så ind til der engang kommer en bedre guide blir det her løsningen for mig så igen tak chalde :o)
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
14. juni 2011 - 12:09 #7
Du chalde...

Jeg har nu kigget en del video'er igennem og fundet følgende programmer og kerne.

Ke2_Original
Odin 3 v1.85
super one click
XWKDD

Er det nok til at roote og kan jeg bruge XWKDD? Og hvordan kommer jeg tilbage fra instable kerne til original?
Jeg har fundet ud af min har xwke2 kernen hvis jeg eller har kigget rigtig efter.

Og hvis alt går galt er der så en måde at rede det på?
Avatar billede chalde Seniormester
14. juni 2011 - 12:15 #8
Root af telefoner er meget forskelligt fra model til model. Jeg har kun rodet med root til HTC, og der er fremgangsmåden anderledes.

I bund og grund kan du godt risikere at bricke din telefon ved root, og derefter få en evt. reklamation afvist (eller en regning for arbejdet). Så du skal være sikker når du går igang.

Men hvis det er, så kan jeg anbefale dig at bruge http://forum.xda-developers.com/ til info.