Avatar billede chalde Seniormester
13. juni 2011 - 10:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar - mat skærm

Hej folkens

Min far skal til at have en ny bærbar, men kravet om en mat skærm har vist sig for at indsnævre området en hel del.

De primære krav er:
Ca. 15" mat skærm og max 6000kr.
Personligt vil jeg så tilføje at en Core i3 eller i5 er at foretrække, samt minimum 4gb ram og Windows 7 x64.
Er ikke den store fan af Acer og HP's non-pro serie, så de skal have en del at byde på hvis de ska tages i betragtning.

Umiddelbart er jeg faldet over (går ud fra at blændfri er en mat skærm, ellers ret gerne ind):
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4518456 og http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4945710

Kom frisk med bud.
13. juni 2011 - 11:04 #1
Pssssst: ...samt minimum 4gb ram ... ? Skal PC'en bruges til RealTime HD videoredigering eller stort PhotoShop arbejde med mange lag ??? Forstået på en måde at med alm. brug kommer du aldrig til at komme i nærheden af bare 2Gb RAM forbrug (WIN7 64bit)...

(Men de fleste har dog 4Gb RAM alligevel...)
Avatar billede chalde Seniormester
13. juni 2011 - 11:15 #2
Kan lige lave en tilføjelse i forlængele af #1:
Brugen vil primært være tekstbehandling, internet og lightroom.

Men det er nu ikke "svært" at komme op over 2gb ved almindelig brug. Sidder her med 3x PDF, 2x Word, 2x Excel, 16 chrometabs og diverse baggrundsprogrammer og har godt 2.7gb i brug.
Og så får man jo nærmest smidt ram i nakken for tiden.
Avatar billede lzs Nybegynder
13. juni 2011 - 11:28 #3
Kan i hvert fald sige god for sådan en edge, den vi har her fungerer i hvert fald upåklageligt.
Avatar billede chalde Seniormester
28. juni 2011 - 07:45 #4
Det bliver nok en Edge.
#3 Smid et svar.
Avatar billede lzs Nybegynder
28. juni 2011 - 11:01 #5
Du snupper bare pointene selv :)
Avatar billede chalde Seniormester
28. juni 2011 - 11:43 #6
Will do.
Tak for input :)