Avatar billede BITSTV Juniormester
14. juni 2011 - 20:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan konverterer jeg m4b filer til mp3?

Jeg har fået en audiobook i filformatet m4b. Den kan jeg ikke afspille, hverken i Windows Media Player eller på min mp3 afspiller.
Jeg har spurgt Microsoft, men de svarer bare, at man skal bruge en filkonverter, og at man kan lede efter en på nettet, og så skal man i øvrigt passe vildt meget på 3. parts leverandører.
Er der nogen her, der har et link til et tillidsværdigt program?
Det drejer sig om både Windows Vista og Windows 7 computere.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2011 - 20:26 #2
Kan filerne være DRM kodede?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2011 - 20:27 #3
Siden Microsoft ikke selv vil komme med løsningen??
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2011 - 21:07 #4
.... eller prøv denne:

http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede BITSTV Juniormester
15. juni 2011 - 11:09 #5
Filen er ikke beskyttet - den er en gratis lydbog fra Krimifan. Jeg kan godt åbne den i ITunes, men jeg vil gerne høre den på min mp3 afspiller.
Avatar billede BITSTV Juniormester
15. juni 2011 - 11:25 #6
Hej milter,
Tak for dit svar. Jeg synes det ser ud til, at videolan kan afspille alle mulige filer, men ikke konvertere fx m4b til mp3. Er du ikke enig?
Avatar billede milter Ekspert
15. juni 2011 - 15:48 #7
Hej bstevns.

Jeg har aldrig arbejdet med .m4b-filer men har selv videolan og ved, den kan afspille dem:

"On both Mac OS and Windows, open M4B format is supported by Apple iTunes + iPod, Windows Media Player, and VideoLAN VLC media player."
http://www.pubarticles.com/article-how-to-convert-m4b-m4a-to-mp3-format-on-windows-os-1298368464.html

Jeg gik derfor ud fra, der var stor sandsynlighed for, den også kunne konvertere dem, lige som den kan konvertere andre formater.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juni 2011 - 15:58 #8
#1

All key formats are supported
Read: MP3, MPEG3, WMA, WAV, M4A, M4B, M4R, AAC, AMR, AWB, OGG, MP1, AC3, MP2, FLAC, AIFF, AIF, AIFC, AU, VOX, MPC, MP+, MKA, RAW, PCM, GSM, AVI, IVF, DIV, DIVX, MTV, AMV, MPG, MPEG, MOD, MPE, MVV, M2V, WMV, ASF, DVR-MS, DAT, IFO, VOB, VRO, M2TS, M2T, MTS, TOD, TS, TP, DV, MKV, OGM, OGV, OGA, OGX, RM, RMVB, RAM, IVR, MOV, QT, M4V, MP4, 3GP2, 3GPP, 3GP, 3G2, FLV, SWF, MID, MIDI, KAR, APE, QCP, MPA, RA, SHN, VOC

Write: MP3, WMA, WAV, M4A, M4B, M4R, AAC, AMR, AWB, OGG, MP2, FLAC
Avatar billede milter Ekspert
15. juni 2011 - 15:59 #9
Avatar billede BITSTV Juniormester
30. juni 2011 - 23:21 #10
Hej poko1
Jeg er enig - jeg har prøvet avs4you audio converter, som er et supergodt program, dog desværre ikke gratis. Jeg vil købe det, hvis jeg får brug for at konvertere flere lydbøger!
Foreløbig vil jeg bare lytte til denne ene lydbog i m4b formatet på Itunes direkte fra computeren.
Tak for jeres hjælp :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juni 2011 - 23:39 #11
med alle de svar du selv har lagt må du vel så selv tage point?
Avatar billede BITSTV Juniormester
01. juli 2011 - 07:06 #12
Jeg vil rigtig gerne give jer alle mulige points, men hvordan?
Avatar billede poko1 Ekspert
01. juli 2011 - 07:21 #13
Hvis du ville læse reglerne så havde du vidst at du ikke selv skal lægge et svar  Svar(til løsninger og pointgivning) i er mange der gerne vil have hjælp men ikke lære reglerne hvis du har fået en kommentar som du kunne bruge så beder du vedkommende om at lægge et svar som du så skal acceptere. som jeg så gør her selv om jeg ikke samler.