Avatar billede Nicolai Allerup Praktikant
14. juni 2011 - 23:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Give en std. bruger konto i WIN7 tilladelse til program installation ???

Hvad nu hvis man gerne vil have en brugerkonto hvor "gæsten" gerne må installere nye programmer?
Kan man give en standard bruger adgang til installation af nye programmer? eller kan man oprette en alternativ administrator adgangskode "gæsten" bruger ved installation?

Problemet er at jeg har en kammerat boende der ikke skal have adgang til min del af pc'en. Har oprettet en standard brugerprofil til ham, men hver gang han vil installere noget nyt på sin brugerkonto spørger den efter min administrator adgangskode som han ikke skal kende, og jeg er jo ikke altid hjemme når han låner pc'en.

Hvad pokker gør jeg? Det må da være muligt uden at jeg behøver at give ham fuld adgang som administrator, og dermed adgang til alt mit private crap.

Håber at nogen kan hjælpe.
MVH Nicolai
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2011 - 09:25 #1
Kontrolpanel -> Administration -> Lokale politikker -> Sikkerhedsindstillinger

Find:
Kontrol a brugerkonti: Registrer programinstallationer, og anmod om elevation

Dobbelt-klik og sæt på "Deaktiveret"

Den anden bruger bør været logget af sin bruger (eller re-logge) før indstillingen træder i kraft.
Avatar billede Nicolai Allerup Praktikant
17. juni 2011 - 22:14 #2
Tak for responsen Jesper.

Hvor finder jeg lokale politikker? Nedenstående er link til et skærmprint.
Som du kan se kan jeg ikke finde "lokale politikker". Søger jeg på det i hjælp skal jeg skrive secpol.msc som den heller ikke reagerer på?? Mystisk ikk'?

https://cid-11c6a5581afa0758.skydrive.live.com/redir.aspx?page=play&resid=11C6A5581AFA0758!270&authkey=6HuV5N*7KQ4%24