Avatar billede popstar Nybegynder
15. juni 2011 - 11:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Drev mangler efter kørt HP recovery CD

Hejsa. Jeg har kørt en recovery CD for at genskabe til fabriksinstillinger. Men efter den har kørt de tre CD'er, kan PC'en slet ikke starte og det lader til at den ikke kan finde harddisken. Det drejer sig om en HP Pavilion dv8000.

Hvad kan jeg gøre? Meget gerne step-by-step vejledning...
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2011 - 14:37 #1
Hvordan kan den ikke starte? Den kan ikke komme ind i Windows? Den tænder slet ikke?

Hvor går den i stå? Skriver den at der er noget den ikke kan indlæse eller lign. eller noget ala "Can't boot from c:\"?

Har du prøvet at køre med recovery CD'erne igen? Eller kan de kun indlæse inde i Windows?

Prøv at gå ind i bios (ved aller første skærm når du tænder PC'en):
tryk F2 eller DEL (muligvis en anden, det vil stå på skærmen hvilken tast der får dig ind i bios.

Check om der er en harddisk listet derinde.
Avatar billede popstar Nybegynder
15. juni 2011 - 15:24 #2
Hej Jesper!

Den starter op med et HP skærmbillede (opstart) og herefter går den direkte på sort skærm hvor der kun står en cursor og blinker. Jeg kan ingenting gører her.

Jeg har kørt recovery CD'erne igen uden resultat.

Går jeg i bios, har jeg ingen muligheder for at se harddiske, andet end jeg kan kører en self-test (tager lang tid) og det virker ok. Jeg mener ikke at man kan ændre i BIOS på nogle af HP Pavilion'erne.

Jeg har været på "www.best2serve" for at lede efter en nye gendannelses-cd, men den er ikke tilgængelig :(

Nogen gode idéer? Pleeease!!!
Avatar billede popstar Nybegynder
15. juni 2011 - 15:39 #3
Der medfulgte også en CD med "Operation System CD" Win XP, men når jeg forsøger at køre den, får jeg af vide at der ikke er nogen harddisk...
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2011 - 16:20 #4
Inde I BIOS, der bør du have mulighed for at ændre rækkefølgen på harddisk, dvd-drev, usb osv. Uanset om HDD er listet, prøv at sætte cd/dvd-drev som "first boot priority". Der burde være instruktioner på selvsamme side om hvordan man tager noget ned og op (plejer at være +/-).

Gem dette, sæt Windows XP cd'en i og se hvad der sker når du opstarter igen.
Avatar billede milter Ekspert
15. juni 2011 - 16:31 #5
Hvad var grunden til, du ville geninstallere?
15. juni 2011 - 18:15 #6
Load DEFAULT Settings i BIOS ?
Avatar billede popstar Nybegynder
15. juni 2011 - 20:28 #7
Jesper: Det har jeg prøvet - også ved at klikke på ESC og starte op fra C-drevet med win xp cd'en

milter: Ville sætte tilbage til for en ven, da PC'en er arvet.

karise_larry: Det er også prøvet :o(

Jeg tror jeg må give op... Jeg har en bekendt som vil se om harddisken er stået helt af...
Avatar billede popstar Nybegynder
17. juni 2011 - 11:31 #8
Jepser og karise_larry: Send mig nogle "svar" i tråden, så jeg kan drysse lidt point ud... :)