Avatar billede omdal Nybegynder
15. juni 2011 - 13:33 Der er 10 kommentarer

Batch standalone til website download

Hej

Jeg mangler et (som overskriften indikere) standalone eller batch fil som jeg simpelt kan kopiere ind og definere adressen jeg ønsker at downloade ..

Her kommer tricket så, det skal være en komplet -2 level download ... altså hovedsiden + alle undersider inden for 2 levels.

Er der nogle batch nørder derude der lige kan scripte sådan en fætter for mig ;)
Jeg har forsøgt mig med wget, men på den er jeg stadig nødsaget til at installere programmet. Det gør ikke noget der er flere filer, blot det ikke er noget der skal installeres.

alternativer til ovenstående modtages også med kys-hånd
Avatar billede bertelbrander Praktikant
15. juni 2011 - 19:57 #1
Jeg er ret sikker på at du ikke kan gøre det uden at installere et eller andet. Det er nogen tid siden jeg har leget med wget, men du børe kunne komme et godt stykke med det alene. Kender du adressen på undersiderne på forhånd?

Der findes sikkert et milliard gratis programmer der kan det, det er nok mest et spørgsmål om at prøve nogle stykker af, indtil man finder det rette.
Avatar billede omdal Nybegynder
16. juni 2011 - 08:18 #2
hmm det burde man altså godt kunne .. jeg var ude i en dependency walker og ville sortere de filer fra som wget benytter sig af .. og se om det ikke kunne fungere uden at skulle installeres ..
Men ja, håbede bare på der var en "lettere"/smartere løsning på det ..

Altså ja, den skal primært benyttes til, at d/l printeres webinterface med, så det er for så vidt blot de informationer der er der.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
16. juni 2011 - 19:29 #3
wget er i sig selv et standalone program, det afhænger ikke af noget, og behøver som sådan ikke at blive installeret, det skal "bare" kopieres ind på den maskine hvor det skal køre.
Avatar billede omdal Nybegynder
16. juni 2011 - 23:28 #4
jeg syntes da jeg testede det, den hentede noget fra c:/programer... etc ... hmm men hvis du kan fixe en wget fil til formålet, eller henvise mig til kodningen ville det være kanon ;) da det er 14+ år siden jeg har rodet med batch ;)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
16. juni 2011 - 23:44 #5
Der findes en del forskellige versioner af wget, denne:
http://www.4shared.com/get/QPd_uhi0/wgetwin-1_5_3_1-binary.html
Har ingen afhængigheder.

Så mangler du "bare" at finde ud af hvilke filer du vil hente...
Avatar billede omdal Nybegynder
18. juni 2011 - 12:40 #6
mht. programmeringen er det noget du også har styr på .. skal som sagt blot have et script der downloader en specifik hjemmeside (ip-adresse) og ligger den i sin egen folder ;)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
18. juni 2011 - 22:23 #7
Hvis du bare skal hente en side:
wget google.dk
wget 209.85.148.103
Så vil den gemme filen i den mappe den er kørt fra.

Du kan også få den til at køre rekursivt:
wget google.dk -r --level=2
Så henter den hele siden, 2 levels ned. Det hele bliver gemt i en mappe.

Du kan køre:
wget --help
så viser den alle options.

Hvis du fortæller præcist hvad det er du vil, så kan jeg godt prøve at hjælpe med at skrue de hele sammen.
Avatar billede omdal Nybegynder
20. juni 2011 - 11:22 #8
hmm det lader til at virke, fik lige kigget på det igår .. Jeg har et lille problem .. ved ikke om det er noget du kan svare på .. Jeg forsøger som sagt at hente printerens side ned .. og det går for så vidt også godt ... På nær status siden, ved ikke om det er fordi der er noget aktivt indhold på denne at den ikke kan hentes ..
Avatar billede omdal Nybegynder
05. oktober 2011 - 15:17 #9
tror "løsningen" er at finde et standalone software som kan åbne en webside, tage et billede af siderne og gemme .. det andet bliver for tungt at downloade er jeg bange for ..
Avatar billede omdal Nybegynder
28. juni 2012 - 16:10 #10
Bertel : vil du kommentere med et svar .. så får du points som tak for hjælpen ... her et år efter ;)