Avatar billede Laes Nybegynder
15. juni 2011 - 22:18 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Inst. af Java failed, hvad går galt?

Hej experter.

Er ved at hjælpe min mutti med at få hendes netbank til at fungere igen.(nemid)Dertil skal Java selvfølgelig virke. Men det er det af en eller anden grund holdt op med.

Først får jeg bare et hvidt vindue med rødt kryds i hjørnet(i har sikkert set det før. som om man mangler et plugin)

Derefter afinstallerer jeg java helt- kører ccleaner- og installerer igen(som admin naturligvis) seneste version af Java (6) som bankens hjemmeside også henviser til(SparNord)

Men efter at installationen siger at den er blevet succesfuldt installeret, kommer den med : Installer: Wrapper.Createfile  failed with error 5:adgang nægtet.

Når jeg nu prøver at hoppe på netbanken igen, når den så langt at Java "loading billedet" kommer. Men siger at "plugin could not be found"

Nogen der har nogle geniale idéer her?

Win Vista
Acer Aspire x3200
Avatar billede trekkies Juniormester
15. juni 2011 - 22:26 #1
Det kommer an på om dit windows kører på 64 bit eller 32 bit.
Du kan se det ved at højre klik på "Computer" og vælge "Egenskaber", så burde der står der om dit windows er med den eller den anden version.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
15. juni 2011 - 22:40 #2
Husk at du skal hente den rigtige version af java

Kører du IE 32 bit skal du hente 32 bit versionen af Java, kører du IE 64 bit skal du hente 64 bit versionen af Java

- Det problem har fuppet mig et par gange med installation og kørsel af Eclipse (udviklingsværktøj)
Avatar billede Laes Nybegynder
15. juni 2011 - 22:59 #3
#1 og #2 det kunne man jo godt mistænke for at være det så.

Tak for hurtig svar :)

Tænkte nok det ville være en god ide at skrive ind om det var 32 eller 64, men kunne sgu desværre ikke huske hvilken det var, og min mutti er virkelig svær at guide gennem at undersøge det.. Men undersøger og vender straks tilbage..
Avatar billede trekkies Juniormester
15. juni 2011 - 23:01 #4
Avatar billede Laes Nybegynder
18. juni 2011 - 00:05 #5
Nå, men det var sgu 32.. Men kan kun få lov til at vælge 64 javas side, når jeg prøver via min mors pc??.

Men på min egen kan jeg vælge begge.. Vi prøver sgu lige med et USB stik:)

Vender tilbage.
Avatar billede Laes Nybegynder
19. juni 2011 - 19:49 #6
Intet held med inst. af 32 version Java desværre??
Har sågar prøvet at fjerne 2 opdateringer som for et par md siden voldte lidt andre problemer også..

Hvad kunne man ellers prøve??
Avatar billede trekkies Juniormester
15. juli 2011 - 20:29 #7
Hej
Undskyld ventetiden :)

Hvilken browser bruger du?
Er du administrator i vista?

Har du prøvet at højre klikke på din browser, og vælge "Kør som administrator"?
Avatar billede Laes Nybegynder
15. juli 2011 - 22:41 #8
Det ok..

Hun bruger Explorer, lige konkret til netbanken.

Men Google Crome er også installeret på pc´en, hvis det skulle have noget at sige.

Hvordan mener du med administrator.. Der er ikke flere brugerkontier??

Og bruger "Kør som administrator" når jeg har forsøgt at installere Java?

Hvi det er det du mener?
Avatar billede trekkies Juniormester
15. juli 2011 - 22:48 #9
Nogle programmer skal køres som administrator.

Prøv også at installere java igen som administrator.

Prøv at åben browseren som administrator, og se om netbank virker igen.
Avatar billede trekkies Juniormester
15. juli 2011 - 22:51 #10
I Internet Explorer 9, er der noget som hedder kompatibilitetsvisning, se mere her:
http://peter.mpbrun.dk/wp-content/forum-upload/Windows%20Vista/ie8-ie7.png

Se om det ikke virker.
Avatar billede Laes Nybegynder
15. juli 2011 - 23:06 #11
Har faktisk haft både exp 8 og exp 9 imens problemet var der ..

men skal jeg prøve at klikke på ikonet? eller ?
Avatar billede trekkies Juniormester
15. juli 2011 - 23:11 #12
Ja, prøv at klikke på ikonet, se om det ikke hjælper.
Avatar billede trekkies Juniormester
15. juli 2011 - 23:18 #13
Jeg vender tilbage på søndag, da jeg skal på arbejde hele dagen i morgen.
Avatar billede Laes Nybegynder
16. juli 2011 - 10:29 #14
Fino, skal også forbi de gamle idag, så vil jeg lige prøve det af, og vende tilbage med en update senere.. God arbejdslyst :)
Avatar billede Laes Nybegynder
16. juli 2011 - 16:53 #15
Nåh, nu lykkedes det.. Det  viser sig at være et Plugin min  mor benytter til at logge på sin arbejds pc hjemme fra, der generede..( nu kan jeg ikke huske hvad det hedder)..

Men Trekkies, du må meget gerne smide et svar for insatsen..

Mange tak for det :)
Avatar billede trekkies Juniormester
17. juli 2011 - 11:22 #16
Det lyder godt at det virker nu, du tager bare pointene tilbage :)
Avatar billede Laes Nybegynder
17. juli 2011 - 14:56 #17
Ok.. Men mange tak for insatsen så :)
Avatar billede Ole-K Nybegynder
13. maj 2013 - 12:43 #18
Hej Laes
Jeg har samme problem som du havde med installer CreateFile failed error 5.
Du skriver, at du fandt en plug-in der var i vejen. Kunne jeg bede dig om at uddybe, hvad det var, så jeg kan komme videre. Jeg har ikke kunnet komme på netbank månedsvis. Venligst, anvis, hvis du har mulighed for det.
På forhånd tak
Ole-K
Avatar billede Laes Nybegynder
13. maj 2013 - 13:26 #19
Hej Ole

Jeg kan desværre ikke rigtig uddybe, da jeg ikke kender, og aldrig har set det "plugin" min mor benyttede. Ved faktisk ikke engang hvad det hedder. Men ved at det blev brugt til at hun kunne få adgang til  sin arbejds computer, hjemmefra ( noget lignende "fjernskrivebord" som tit ligger som standard i Windows . Men da hun var ansat som Social rådgiver hos en kommune, bruger de selvfølgelig et andet program til det.

Har du været ved at sammenligne hvad du har kørt af opdateringer ell. lign kontra den tid det ikke har virket ? evt. kigget på hvilken java version din bank foreslår ?
Avatar billede Ole-K Nybegynder
13. maj 2013 - 13:35 #20
Okay, men det er altid en start at det er noget med et plug-in, der sidder og blokerer.
Tak for hurtigt svar
Ole