Avatar billede dwj Nybegynder
16. juni 2011 - 14:01 Der er 2 kommentarer

Knapper skal ikke være aktive under Movieclip

Jeg har et movieclip som åbner hen over nogen knapper, men når jeg køre musen hen over det movieclip som ligger oven på knapperne kan jeg se at knapperne bagved bliver stadig aktive, jeg vil gerne have at knapperne ikke gør noget så længe movieclippet er hen over dem, movieclippet er IKKE en ekstern fil som blive loadet.

Håber jeg kan få noget hjælp snarest. :)
Avatar billede iliketoplay Nybegynder
16. juni 2011 - 17:17 #1
Du kan bruge bla. mitMC.mouseChildren = false og hvis de ikke er i samme movieclip kan du bare lave en mouseEvent listener på øverste movieclippet, så bliver de bagerste ikke ramt.
Avatar billede dwj Nybegynder
17. juni 2011 - 00:06 #2
Det kan jeg ikke få til at fungere, jeg bruger as2 hvor skal mitMC.mouseChildren = false placeres henne. ?

Jeg har har en scene, hvor der er et Movieclip med alt indhold, inde i den har jeg et kort hvor der er klik bare punkter, når jeg så klikker på et punkt siger den

on (release) {
    udland_mc.gotoAndPlay(2);
}

Så kommer der et vindue op foran kortet, men så når jeg ruller hen over popup vinduet så reagere den stadig væk på de knapper der er på kortet bagved, hvordan kan jeg få den til at glemme alt om de knapper i baggrunden så længe mit popup vindue er åbent.

mit popup vindue er selvfølgelig udland_mc

håber i forstår hvad jeg mener. :)