Avatar billede pcdl Nybegynder
16. juni 2011 - 16:53 Der er 7 kommentarer

vis antal nye beskeder automatisk

Hej alle sammen
Sidder med et lille problem her skal vise hvor mange nye beskeder der er i ens indbakke dette skal automatisk opdateres

lige nu bruger jeg Ajax.PeriodicalUpdater som kører en php der så henter det fra databasen

det jeg vil høre er om der er en bedre måde at gøre dette på tænkte lidt om man måske skulle lave en socket som kunne hente det fra databasen også sende tilbage til brugeren
Nogen ideer?
Avatar billede majbom Novice
16. juni 2011 - 18:30 #1
hvad er der i vejen med at bruge ajax?
Avatar billede kjeldsted Novice
16. juni 2011 - 21:29 #2
Det kan vist ikke gøres mere smart end ved at bruge Ajax.
Avatar billede pcdl Nybegynder
16. juni 2011 - 21:51 #3
problemet er at der er sygt mange brugere på sitet om vil jo gerne have at den skal køre "live" altså ca hvert 10 sekundt så det kommer til at skabe utroligt mange requests
Avatar billede majbom Novice
17. juni 2011 - 16:05 #4
så er der nok noget kode der skal optimeres, hvis systemet ikke kan klare sådan en simpel ting...
Avatar billede dab93 Nybegynder
26. juni 2011 - 11:34 #5
Ajax:
function updateNews(){
    $('#newsbox').load('news.php');
}
setInterval( "updateNews()", 1000 );

Husk at hente din jQuery fil før den kode :).
Avatar billede kjeldsted Novice
26. juni 2011 - 21:25 #6
Bare af ren nysgerrighed.

"sygt mange brugere"... Hvor mange aktive snakker vi på samme tid? 2.000? 5.000? 25.000?
Facebook bruge et hav af Ajax ting. Og de har da om nogen mange aktive på samme tid.
Avatar billede kjeldsted Novice
09. oktober 2011 - 12:10 #7
Er det ved at være på tide at få lukket spørgsmålet? :)