Avatar billede dudal Nybegynder
17. juni 2011 - 18:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tilgå /filnavn.php som /filnavn/

Hej

Jeg er ved at flytte server, og min gamle server tillader at jeg tilgår en fil som et bibliotek, altså:

/minfil.php?test=test kan tilgås som /minfil/?test=test

Det ka' den nye selvfølgelig ikke. Jeg kan ikke lige umiddelbart se hvor det skulle være sat op. Jeg bruger i url-rewriting til en masse andet, men kan ikke finde nogen steder der skulle være sat noget op som får ovenstående til at ske.

Gammel apache: 2.2.3
Ny Apache 2.2.14

Kan der være sket noget mellem de to versioner?

Bud modtages gerne.

/Dudal
Avatar billede The_Buzz Novice
17. juni 2011 - 19:17 #1
Hvis du ligger minfil.php ind i en mappe kaldet minfil og navngiver den index.php skulle du meget gerne kunne kalde den minserver.dk/minfil/?test=test
Avatar billede The_Buzz Novice
17. juni 2011 - 19:18 #2
Eller måske du har en .htaccess på den tidligere server der rewrited og lod som om den var en "bibliotek"...

http://www.eksperten.dk/spm/941222#reply_7795400 Lidt som jeg forklarer jeg gør på www.lottostat.dk/52.lotto
Avatar billede dudal Nybegynder
17. juni 2011 - 19:23 #3
Det er desværre ikke det jeg leder efter. Kender godt teknikken med at lægge en index.php i en folder, men for at jeg ikke skal til at lave en masse ændringer i diverse systemer, har jeg brug for at få den samme opsætning. Altså at selve filens navn kan tilgås som et bibliotek uden .php.

Jeg har ledt overalt efter en rewrite rule, men har ikke fundet nogen. :-)
Avatar billede The_Buzz Novice
18. juni 2011 - 09:12 #4
Denne burde virke

RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteRule ^([^\.]+)$ $1.php [NC,L]

Fra http://www.sicanstudios.com/how-to-remove-php-html-htm-extensions-with-htaccess/
Avatar billede dudal Nybegynder
18. juli 2011 - 23:22 #5
Tak for forsøget, fik løst problemet på anden måde.