Avatar billede NielsErikP Mester
20. juni 2011 - 01:53 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

WebHotel/ UnoEuro??

Hej..

Jeg sidder på nettet og er ved at tage beslutning om, hvor mit WebHotel skal ligge..
Jeg har kigget på følgende  :

  http://www.unoeuro.com/

Er der nogen der har noget erfaring med denne Webhoster, jeg skal ikke bruge noget af deres 1 klik CMS, jeg vil selv lave hjemmesiden i Html/CSS/PHP osv..
Nogen af de ting der lige er lidt uafkaret ved UnoEuro.com er :

1. Betyder det SAFEMODE at man ikke kan ligge sin egen php op på sitet.
2. For DK Domænenavne som jeg skal have et af, Er oprettelse på 8,05 EUR og nyregistrring på 6,90 EUR det samme eller skal begge betales.

Er der evt. nogen der har andre råd mht. til anskaffelse af Webhotel og DK domænenavn.

På forhånd tak..!!
Avatar billede wichcon Nybegynder
20. juni 2011 - 05:40 #1
Hej

Jeg benytter personligt MLHosting.dk og kan kun varmt anbefale dem. Der er ingen pis og papirer.

Deres service er mega god, og oppetiden kan man bestemt heller ikke klage over.

http://www.mlhosting.dk/kundecenter/aff.php?aff=066

Fra jeg bestilte mit hotel til jeg havde koderne gik der maks 4 timer ;o)
Avatar billede kjeldsted Novice
20. juni 2011 - 07:07 #2
1. Safemode er en sikkerheds funktion i PHP som vel nok alle webhostings benytter sig af, og det skal du egentlig ikke være så ked af. Blot mere sikkerhed på deres servere. Så vær' ikke bekymret om det.

2. Kender ikke unoeuro særlig godt så er ikke den rette til at svare på dette. Dog kan jeg sige at jeg engang blev noget sur på dem et par år tilbage og derfor aldrig har overvejet at benytte dem.

Har selv gennem lang tid benyttet One.com, men efter nogle år som kunder hér er jeg det seneste år blevet rigtig godt træt af dem, bl.a. fordi de tilsyneladende har lavet om på nogle serverindstillinger der har betydet skiftende tidszoner, de benægter selv, men en gang imellem rykker mine sider en time den ene eller anden vej. Så er selv ved at skifte væk fra One.com. Kan ikke rigtig anbefales længere.
Avatar billede NielsErikP Mester
20. juni 2011 - 09:47 #3
Hej..

#1:
Okay, har prøvet at kigge på ml-hosting.dk,har kun et enkelt tilllægs spørgsmål.. Kan man have flere Domæner på deres webhoteller... Og kan man købe Dk domæner hos dem også??

#2:
Har haft kigget på one.com, men en af de ting der ikke tiltalte mig var at der kun var mulighed for at have et domæne tilknyttet hotellet.
Tak for forklaringen på SAFE-Mode.
Avatar billede keysersoze Guru
20. juni 2011 - 10:06 #4
af de nævnte webhoteller - og billig-webhoteller generelt - vil jeg klart foretrække unoeuro. Vælges et billigt webhotel kan man ikke forlange alverden så på et eller andet plan skal man være forberedt på lidt af hvert (langsom support, manglende/fejlfyldt/ingen backup etc) - og netop unoeuro er dem af de billigere (one, surftown, cliche...) jeg har oplevet færrest udfordringer med.
Avatar billede NielsErikP Mester
20. juni 2011 - 10:27 #5
Hej..
#4:
Ja.. Men det var jo også UnoEuro jeg havde kigget på, men jeg er lidt i tvivl, vel også derfor jeg spørger ekspertene, men der kan svarene jo godt være lidt forvirrende, for der er jo åbenbart ligeså mange meninger som der er Eksperter.
Nu du siger UnoEuro, kan du så svare mig på mine spørgsmål et #0??
Avatar billede keysersoze Guru
20. juni 2011 - 10:43 #6
safemode siger mig ingenting - er ikke PHP-mand - men den har du vist også fået svar på.

Jeg ved ikke præcis hvor du har læst de forskellige tal, men som jeg læser det du skriver, så er de 8,05 prisen for at oprette et webhotel hos dem mens de 6,90 er "køb" af et domænenavn. Det vil sige, at du under alle omstændigheder skal betale de 8,05 mens du kun skal betale de 6,90 såfremt du ikke i forvejen "ejer" domænenavnet.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
20. juni 2011 - 12:09 #7
Jeg kan godt anbefale uno.

jeg har brugt dem i 1½ år og har omkring 15 domains hos dem på et enkelt webhotel.

Det er billigt, deres adm interface er super godt og de svarer på mails i løbet af kort tid.

Der er også en fin opsætning af varsko på udløb af domins osv.

Så jeg synes de er et bedre valg end One.com

Deres performance er også rigtig godt (har ikke testet mysql), jeg har oplevet at mine sites har kørt lidt langsomt 2 gange på et år og det må man sige er fantastisk til den pris.

Så tumbs up herfra.

Web10 kan jeg også anbefale.
Avatar billede NielsErikP Mester
20. juni 2011 - 17:13 #8
Hej..
Vurderer lige videre på :

  http://www.unoeuro.com/

Og  :

  http://mlhosting.dk/

Og så vender jeg lige tilbage, kom endelig gerne med flere points og forslag, er åben for alt!!
Avatar billede NielsErikP Mester
21. juni 2011 - 23:12 #9
Hej...
Jeg besluttede mig og valgte ML-hosting.dk og deres medium linux webhotel.
Nu er jeg imidlertidig løbet ind i problemer, har aktiveret mit DK- domæne hos DK-hostmaster.Dk, har fremstillet en en index.html, lagt den i mappen PUBLIC_HTML på deres server gennem FileZilla.
Men jeg kan ikke i browserens Adresselinje få adgang til Web hotellet, hverken med mit domænenavn eller via IP adressen i adresselinjen. Den laver bare en google søgning på begge begivenheder.
Nogen der har en ide om, hvad der er los??
Avatar billede kjeldsted Novice
22. juni 2011 - 00:18 #10
Det går gerne op til 24 timer, så vidt jeg husker. Eller også er det op til to arbejdsdage de normalt skriver hos DK-hostmaster da de først skal opsætte linket til navneserverene eller noget i den dur. Men i hvert fald skal du bare væbne dig med tålmodiged. I løbet af i morgen virker dit domæne.
Avatar billede NielsErikP Mester
22. juni 2011 - 01:06 #11
Hej..
Tak..kjeldsted, så er jeg mere rolig, men jeg forstår bare ikke at jeg godt kan logge på serveren via FileZilla med IP-Adressen, men hvis jeg smider IP-Adressen i browserens adresse linje, sker der kun en Google søgning, hvor der finder en server et sted i England.
Avatar billede kjeldsted Novice
22. juni 2011 - 08:12 #12
Det kommer an på hvordan de har sat deres servere op. Hvis den stadig ikke virker engang i morgen aften kan du jo prøve at spørge ML-hosting om de har en forklaring.
Avatar billede NielsErikP Mester
22. juni 2011 - 12:42 #13
Hej..
Okie.. Så tager vi den lidt med ro..Ellers må de jo have en mail fra mig.!!
Avatar billede NielsErikP Mester
22. juni 2011 - 12:43 #14
Hej Kjeldsted...
Læggger du også lige et svar så du også kan få lidt af pointene!!
Avatar billede NielsErikP Mester
22. juni 2011 - 13:14 #15
Hej..
nu får jeg følgende fejl, ved at skrive www.domænenavn.dk i adresselinjen  :

Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/2 Server at www.domænenavn.dk Port 80
Avatar billede kjeldsted Novice
22. juni 2011 - 18:30 #16
Har du lagt en .index fil op i HTTP-rod mappen?
Avatar billede NielsErikP Mester
22. juni 2011 - 20:47 #17
Hej...
Ja.. Det havde jeg gjort, skrev så til support og allerede under en time efter var der svar!! Men kjeldsted du er inde på det rigtige i #16, probleemet var at jeg havde døbt min index.html
--> Index.html, altså med stort I i index.
Sitet virker upåklageligt nu.
Tusind tak for hjælpen i to, her er jeres point!!

Take Care...!!
Avatar billede kjeldsted Novice
22. juni 2011 - 21:21 #18
Det var så lidt. Og tak for points :)