Avatar billede paultodobom Nybegynder
20. juni 2011 - 13:35 Der er 3 kommentarer

Scheduled task kører kun ved Administrator logget på

OS: Windows Server 2008 R2 Enterprise v6.1

Jeg har en scheduled task som kører et batch-script. Scriptet zipper nogle filer og kopierer dem til et backup-drev.

Problemet er, at jobbet kun kører succesfuldt hvis Administrator er logget ind.

Jeg har forsøgt med et simplet script som blot kopierer en fil fra én mappe til en anden på serveren. Heller ikke dette job kører uden, at admin er logget på.

Begge job kører med under Backup Operators konto (har forsøgt med Administrator konto)
Avatar billede sup3rior Nybegynder
10. juli 2011 - 15:26 #1
Har du husket at markere "Run whether user is logged in or not" samt da det er et backup job der skal køre, så "Run with highest privileges" i Properties på jobbet?
Avatar billede paultodobom Nybegynder
24. august 2011 - 12:26 #2
Undskyld den sene respons. Ferie!

"Run with highest privileges" er sat. Hvor finder jeg indstillingen "Run whether user is logged in or not"?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
24. august 2011 - 21:09 #3
På samme fane som du sætter "Run with highest privileges", faktisk lige over...

Men derudover skal du så selvfølgelig sikre dig at kontoen som du kører opgaven under rent faktisk har rettigheden til at foretage den fil operation som dit script lægger op til. Det styrer du på den folder som opgaven kører i...