Avatar billede nicolailissau Nybegynder
22. juni 2011 - 00:44 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Touchpad til styring af PC?

Hej Eksperter.

Findes der et Touchpad der kan styre musen og vise skærmen på en pc? - altså på samme måde som et tablet, men hvor man bruger touchpad'et til at kontrollerer en pc.
Jeg tænker fx ved et HDMI stik og et usb-stick til mus.

Er der noget der har set sådan en løsning? Har ikke kunnet finde frem til noget på nettet.

Håber I forstår hvad jeg mener, ellers uddyber jeg gerne.

Mvh
Nicolai Lissau.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
22. juni 2011 - 07:14 #2
Avatar billede nicolailissau Nybegynder
23. juni 2011 - 12:22 #3
Det er meget tæt på, men kan det være rigtigt der ikke er lavet et touch display? Man skulle ikke tro det ville kræve det store..
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2011 - 12:30 #4
Du må uddybe, hvad du mener.
Det er jo netop et touchdisplay i linket fra #2?
Avatar billede jernrosen3 Forsker
24. juni 2011 - 17:51 #5
Jeg forstår ikke hvad du egentligt vil med sådan et "touch display" som opfører sig som mus/touchpad.

Forklaring : Når jeg bruger min mus/touchpad/tegneplade, så sker det i håndens bevægelser oppe på skærmen, uden at jeg kigger ned på pladen/musen/paden.

Jeg forstår dit spørgsmål som at du vil have en lille berøringsskærm nede ved hånden og samtidigt kigge ned på hånden ? Hvorfor dog det ? Du vil jo - som jeg ser det - bare opnå at detaljerne fra din skærm forsvinder i din berøringsskærm ?

Måske har producenterne af den slags skærmemuseberørings-dimser tænkt som jeg ?
Avatar billede jernrosen3 Forsker
24. juni 2011 - 18:00 #6
Jeg kan dog komme med en lille alternativ tanke *S*

Køb en 10 tommer flad touchscreen - sav et hul i dit skrivebord - montér skærmen i skrivebordshullet - sæt ledningerne i din pc - Vupti - toucpad-muse-skærm-berørings-dims *S*
Avatar billede nicolailissau Nybegynder
24. juni 2011 - 23:15 #7
Ideén var at have en endhed hjemme hvor jeg kunne browse igennem mit musik. For at lave løsningen billig, i stedet for fx at investere i et iPad der knapt bliver brugt. De enheder I har linket til, ser ikke ud til at have samme kvalitet på skærmen.

En sådan løsning findes altså ikke umiddelbart.

Tak for respons. Efterlad et svar hvis I vil have point :)

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2011 - 01:04 #8
Svar.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
26. juni 2011 - 05:49 #9
svar