Avatar billede sskriver Nybegynder
26. juni 2011 - 13:54 Der er 1 kommentar

Hjælp til automatisering af Magento Webshop

Hej Eksperten,

Jeg har købt webshoppen Xfun.dk, og ønsker at lave flere forbedringer derpå.

En af forbedringerne er, at jeg ønsker at automatisere salget, så kunden hurtigere får sit produkt, og jeg ikke behøver sidde ved computeren dagen lang.

Webshoppen er opbygget i Mangeto. Shoppen sælger "online koder/serial keys" Primært Xbox live abonnement.

Jeg efterspørger en løsning til, hvordan man kan gøre, at så snart en kunde har bestilt et abonnement, så bliver det sendt på mail til dem.

De koder jeg sender til kunderne er jo forskellige hver gang.

Er der nogle, der har et forslag til, hvordan det kan laves? Og også gerne et cirka prisleje.

Ser frem til at høre fra jer!

Mvh Søren
Avatar billede stigichongqing Nybegynder
01. juli 2011 - 11:40 #1
Har du de koder i forvejen? Dvs har du en liste med mulige koder for hvert produkt som kunden kan koebe? Isaafald kan det laegges ind i db, og du kan have et script der tager en tilgaengelig kode fra DB, sender en email til kunden, og markerer at den valgte kode er solgt, og kobler det sammen med kunde/ordre id.

Stig