Avatar billede Kringelholm Praktikant
27. juni 2011 - 09:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny fast ip adresse

Min udbyder har varslet at jeg får en ny fast ip adresse til min Small business server som står internt.

Hvor og hvor mange steder skal jeg ind og rette det??
Avatar billede kjeldsted Novice
27. juni 2011 - 10:56 #1
Det kommer jo an på hvor mange steder du har skrevet din IP adresse i din server konfiguration.
Det kan være lidt svært sådan lige at svare på.
Avatar billede Kringelholm Praktikant
27. juni 2011 - 11:26 #2
Ja det kan jeg godt se. Grunden til jeg spørger er at jeg ikke er den helt store tekniker og har ikke selv konfigureret min server. Jeg håbede på at jeg slv kunne gå ind og ændre det uden at skulle have ekstern teknikker hjælp.

Installation er helt standard. Hvis den kan være det.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
27. juni 2011 - 12:00 #3
Jeg tror ikke du skal ind og ændre noget på din SBS-server, jeg tror mere du skal ind og ændre noget DNS-snask.

Men letteste måde du får svar på det er at henvende dig til den person/virksomhed der har sat din server op eller kigger i den dokumentation som du burde ha' fået af den ansvarlige.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
24. juli 2011 - 00:43 #4
selvfølige skal du ændre noget
hvis du får ny IP skal du jo ændre til den nye IP, enten i din firewall, eller hvis sbs er direkte på nettet, sp skal du ændre det på netkortet.
hvis du har publiceret noget via fqdn, så skal du også ændre IP i nin dns
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
24. juli 2011 - 00:44 #5
pis, jeg så ikke lige at dette spørgsmål var en månede gammel og at du nægter at svare.
så havde jeg aldrig gidet at hjælpe dig
Avatar billede Kringelholm Praktikant
24. juli 2011 - 07:04 #6
Det ikke fordi jeg ikke gider og svare. Når der kommer hjælpe som

"Men letteste måde du får svar på det er at henvende dig til den person/virksomhed der har sat din server op eller kigger i den dokumentation som du burde ha' fået af den ansvarlige."

Så føler jeg ikke rigtigt forummet bliver brugt rigtigt. Jeg stiller spørgsmål her inde for at få hjælp til at klar nogle små opgaver selv. Og hjælp får jeg ikke når jeg bare bliver henvist til min normale EDB Support.

Når men lad det bare ligge.

Tak for din hjælp. du fik ledt mig ind på at jeg skal kigge i min firewall og fundet flere steder hvor der står den gamle faste IP Adresse som jeg kan ændre til den nye.

Jeg har også fundet et sted hos min udbyder DNS hvor det skal ændres.

Men hvor på SBS skal jeg ændre det?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
24. juli 2011 - 18:53 #7
Jeg kan følge dig i din kritik, men samtidig må du også forstå at dit spørgsmål er ret tyndt. Der er overhoved ikke noget kød på som kan give os en ide om hvad vi skal råde dig til.

Start med og fortæl os hvilke funktioner din SBS har, domæne kontroller? Exchange server? web server? Jo mere info du giver os jo mere kan vi hjælpe dig.
Avatar billede Kringelholm Praktikant
24. juli 2011 - 19:43 #8
Jeg har tidligere brugt min SBS som Exchange men gør det ikke længere. Den bliver nu kun brugt som fil server, som jeg kan tilgå via Windows Remote desktop.

Det kan godt være at jeg ikke giver jer så mange oplysninger, men det mangel på bedre viden.

Jeg takker på forhånd at der nogen som gider bruge der fritid på at hjælpe
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
24. juli 2011 - 21:34 #9
Hvordan tilgår du serveren fra nettet, med IP? Du burde ikke få nogle problemer internt på dit LAN når det kun er en fil server.
Avatar billede Kringelholm Praktikant
25. juli 2011 - 19:54 #10
Så lykkes det rettede i foreslå/router og dns hos one.com

Send nogen svar så jeg kan lukke spørgsmålet
Avatar billede Kringelholm Praktikant
27. juli 2011 - 06:40 #11
svar