Avatar billede tlw Nybegynder
28. juni 2011 - 10:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SCCM: WMI kald til at køre andre TS fra en TS

Jeg sidder og roder med vores SCCM. Jeg kunne godt tænke mig, at jeg under WDS kunne få TS'en til at køre et WMI kald for at se om pc'en lå i andre TS'er.
Idéen er, at den så kører software på som ellers er adviseret i andre TS'er. Det vil normalt komme på efter logon.

Anden fordel jeg håber at opnå er, at min "Kør annoncerede programmer" er fyldt ved logon i stedet for at man skal vente op til 30min.

Jeg ved at det kan lade sig gøre, men jeg kan ikke få det til at virke.
Jeg har kørt understående script i flere udgaver. Dette kører alle kald og skriver dem også i en fil på klientmaskinen.

Det gør dog absolut ingen forskel. Kaldet kører, men software kommer først efter logon og programmer bliver tilbudt efter 5-30min.

Dim objFileSystem, objOutputFile
Dim strOutputFile

' generate a filename base on the script name
strOutputFile = "c:\output.txt"

Set objFileSystem = CreateObject("Scripting.fileSystemObject")
Set objOutputFile = objFileSystem.CreateTextFile(strOutputFile, TRUE)

'Run a SMS Hardware Inventory
Set cpApplet = CreateObject("CPAPPLET.CPAppletMgr")
Set actions = cpApplet.GetClientActions
For Each action In actions
objOutputFile.WriteLine("Action ID: " &action.ActionID & " Navn: " & action.name)
'wscript.echo("Action ID: " &action.ActionID & " Navn: " & action.name)

If Instr(action.Name,"Request & Evaluate Machine Policy") > 0 Then
action.PerformAction
End if

Next

objOutputFile.Close

Set objFileSystem = Nothing

WScript.Quit(0)
Avatar billede tlw Nybegynder
30. juni 2011 - 07:50 #1
Det er så andre collections den skal kalde og IKKE andre TS'er.
Avatar billede tlw Nybegynder
25. august 2011 - 16:36 #2
Det er vist ingen her som kan hjælpe. Jeg har oprettet en tråd her, men pt. er der heller ikke en løsning der. :(

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/configmgrosd/thread/2823a586-c964-4279-ab42-694fd74bbcf3/?prof=required