Avatar billede sasso Novice
01. juli 2011 - 22:46 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan aktiverer jeg Bluetooth på min Dell E6410?

Hej Eksperter!
Jeg har en Dell E6410, som jeg aldrig har kunnet finde Bluetooth-enheden på. Nu SKAL den findes, fordi jeg har et andet problem. (Se spørgsmålet 'Min PC kan ikke finde USB-internetforbindelser').

Jeg har Windows 7 32 bit.

Jeg har forsøgt at gå ind i Computeradministration for at aktivere Bluetooth, men Bluetooth fremgår slet ikke af enhedshåndteringslisten.

Og så kan jeg vel ikke aktivere det, vel? Mit spørgsmål er vel så, hvordan jeg får Bluetooth til at fremgå af den liste?

Eller er der nogen, der har bedre bud? Glæder mig meget til at høre mere. Thanx
Avatar billede Blueeyez Mester
02. juli 2011 - 00:04 #1
Prøvet og installere bluetooth driver med dell rescue disk?
Avatar billede sasso Novice
02. juli 2011 - 14:30 #3
Tak for kommentarer:

@Blueeyez
Jeg tror ikke, jeg har en Dell rescue disc. Jer har en Operating System-dvd, en Drivers & Utilities-disc og to Ressource Media-discs. For mig virker det ikke som rescue discs nogen af dem.

@treatmenice
• Jeg aner desværre ikke, hvad jeg skal hente hos Dell, fordi jeg ikke kan finde noget med Bluetooth.
• Broadcom beder mig sikre mig, at Bluetooth er slået til, før jeg går i gang. Problemet er jo netop, at jeg ikke kan finde noget Bluetooth på min computer.

Jeg føler mig sgu godt nok på bar bund. Dells 24/7-service har lukket, når man ringer til dem, så jeg må vente til mandag med at få hjælp, når den danske support åbner.

...med mindre, der lige er nogen, der kan noget rigtig smart her?
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2011 - 15:13 #4
kig i manualen
du må have en lille bog over indstillinger og hvordan man roder i bios og så videre

hent SIW freeware og se under devices til venstre

http://www.gtopala.com/siw-download.html

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2011 - 15:18 #5
højreklik på computer på skrivebord-administrer-enhedshåndtering

http://www.imgplace.com/viewimg13/121/56bluetooth.jpg

ligger der ikke noget der

m.v.h
Avatar billede sasso Novice
02. juli 2011 - 15:58 #6
Manual:
Det har jeg simpelthen ikke. Og jeg ville aldrig ane, hvordan man roder i bios mv, hvis jeg skal være helt ærlig.

SIW:
Den fortæller om en lang række manglende og tilstedeværende drivere, men nævner ikke Bluetooth med et ord. Jeg begynder at tro, at Dell slet ikke har leveret det, de er blevet bedt om.

Computeradministration
Der var jeg allerede i aftes, da jeg rodede forums igennem for løsninger. Der fremgår intet om Bluetooth på den liste, hvilket understreger, hvad jeg skriver lidt oppe. :o(
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2011 - 17:49 #7
http://www.dell.com/us/business/p/latitude-e6410/pd

man kan chatte med dem hvis det virker

den skulle da meget gerne ligge der men er sikkert bare ikke installeret

man plejer at køre setup via medfølgende cd
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2011 - 17:52 #8
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2011 - 17:54 #9
Bluetooth:

Dell Wireless 3755 Bluetooth® 3.0 (optional)

det står der unde den så det skulle den kunne
du skal bare installere den
Avatar billede sasso Novice
02. juli 2011 - 18:24 #10
Okay. Jeg prøver at se, hvad jeg kan gøre. Thanx.

I øvrigt var Dells 24/7-support helt til rotterne. Den er i USA, og den eneste gang, jeg ikke fik at vide, at den var lukket lige nu, blev jeg stillet videre til en stemme, der fortalte, at den var lukket lige nu. Tak Dell.

Deres chatsupport kan kun bruges i det land, pc'en er købt, og den findes ikke i Danmark. Tak Dell.

Hm. Vender tilbage, når jeg ved noget mere om det her. :o)

PS imgplace ser da meget brugbart ud. Tak for det også.
Avatar billede sasso Novice
02. juli 2011 - 18:35 #11
Indrømmet: jeg er nok for blank til det her. Tør jeg sætte den store installation i gang her?
Avatar billede sasso Novice
02. juli 2011 - 20:41 #12
Det lykkedes mig at downloade og starte installationen af Bluetooth-driveren. Så langt så godt. Jeg når så frem til, at der kommer en dialogboks, hvor jeg får følgende meddelelse:
'AKTIVER BLUETOOTH VHA. TRÅDLØS SWITCH'.
Eneste knap på boksen er 'ANNULLER INSTALLATION'

Nu er jeg så lidt på herrens mark. Jeg aner ikke, hvor den trådløse switch sidder. (Der er ingen på tastaturet, og Windowsknap + X giver intet Bluetooth.

Anyone?
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2011 - 07:49 #13
du skal jo prøve med det du vil have skal bruge bluetooth funktionen

de kanpper du skriver om sidder på logitech i bunden af tastatur
Avatar billede sasso Novice
03. juli 2011 - 13:06 #14
Tak igen. Det er gået op for mig, at den trådløse switch er den, der tænder og slukker for wifi på computeren. Den virker ikke til at tænde og slukke bluetooth på min computer. HVIS der ér Bluetooth på computeren, skal jeg ind at ændre i BIOS for at få knappen til også at tænde og slukke det.

Og så er vi tilbage ved ondet igen. Jeg aner ikke, hvordan man ændrer på BIOS, og derfor tør jeg ikke gå ind at gøre det. Endelig beslutning er, at jeg ringer til Dell i morgen. Sidst jeg havde store problemer med et harddisknedbrud på min forrige pc, var de ekstremt hjælpsomme. Så må de hjælpe mig med at finde ud af tingene og få dem til at fungere.

Smid lige et svar, så får du pointene. Tak for indsatsen.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2011 - 19:33 #15
lad os dele

jeg har lige geninstalleret min win 7 ultimate 32 bit og den lagde bare bluetooth ind uden videre men ellers ligger bluetooth normalt på driver cd der følger med bundort eller maskine

m.v.h
Avatar billede sasso Novice
04. juli 2011 - 00:02 #16
Tak for en stor indsats. Det har i dén grad hjulpet min afklaring. Nu ordnet Dell den forhåbentlig i morgen.