Avatar billede NielsErikP Mester
02. juli 2011 - 11:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PHP/HTML/CSS.. Placering uden position???

Hej..
Jeg har en PHP fil, hvor jeg har et php script med følgende paragraf  :

  echo "<p style='color:red;' >Indlægget findes allerede, og blev ikke gemt igen.</p>";

På siden, er der en overskrift <h1> defineret med font-size: 75px. Og et underoverskrift som <h2>, der imellem vil jeg gerne have beskeden i boksen ovenover til at blive vist, når det er aktuelt.
Hvordan placerer man den der uden "position:absolute"...??
Problemet med position:absolute er at når man Zoom'er (CTRL+ MUSE SCROLL) rykker den til anden position med "position:absolute".

Håber der er en der kan hjælpe.

På forhånd tak..!!
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
02. juli 2011 - 12:34 #1
Har du prøvet bare at placere din omtalte linje i mellem <h1> og <h2>

echo "<h1>Overskrift</h1>";
echo "<p style='color:red;' >Indlægget findes allerede, og blev ikke gemt igen.</p>";
echo "Underoverskrift";

Hvis det ikke fungere kan du evt paste koden til os.
Avatar billede NielsErikP Mester
02. juli 2011 - 13:15 #2
Hej..
Tja...Var det bare så let, var det jo intet problem jeg behøver at stille spørgsmål om.
Men filen er bygget op, startene med et php script som skal udskrive denne linje, hvis der er postet $besked og $navn før.
Så kommer der en html sektion med <h1> og <h2>'en og et form element og så til sidst et php script der udskriver tidligere indlæg. Så du kan nok se paragraffen i det første php script oh headerne, hvor den skal stå mellem i html blokken.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
02. juli 2011 - 14:42 #3
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit svar i #2.

Du kan da bare flytte scriptet ned mellem <h1> og <h2>?

Det virker som om at du prøver at løse noget i CSS på en besværlig måde, hvor du i stedet blot kan rette dit PHP.
Avatar billede NielsErikP Mester
03. juli 2011 - 11:18 #4
Hej..
Jeg prøvede at skrive indlæg her igår, men åbenbart prob's med Eksperten.dk.
Jeg misforstod måske noget du sagde tidligere i tråden, men fulgte dit forslag i #3 med at flytte selve scriptet.
Det var lige det der skulle til.
Lige et tillæg spørgsmål, hvis du vil svare her, Jeg har som sagt to php scripter i denne fil, kan man lave dem om til to funktioner, de bruger de samme variabler.
Læg et svar og så tusind tak for hjælpen.
Avatar billede NielsErikP Mester
17. juli 2011 - 00:47 #5
Hej...
Emfr08ab.... kommer du snart frem med et svar, vil gerne have lukket dette spørgsmål, pointene er dine, da dit indlæg hjalp mig.
Avatar billede NielsErikP Mester
18. juli 2011 - 21:22 #6
Hej...
Nu venter jeg ikke mere, da der tilsyneladende ikke kommer et svar. Lukker jeg spørgsmålet og tager selv pointene hjem.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
19. juli 2011 - 11:23 #7
Det er også i orden.

Eksperten har åbenbart ikke givet mig email, når du har skrevet. Sjovt nok fik jeg dog en email, da et svar blev accepteret :)

"Lige et tillæg spørgsmål, hvis du vil svare her, Jeg har som sagt to php scripter i denne fil, kan man lave dem om til to funktioner, de bruger de samme variabler."

Ja, det kan du sikkert godt, men det er umuligt hjælpe mere end det uden at se koden. (Lav dog et nyt spørgsmål, hvis du poster kode, da jeg åbenbart ikke får emails, så jeg risikerer at overse, når duskriver igen.)

Mvh.
Emil
Avatar billede NielsErikP Mester
19. juli 2011 - 21:59 #8
Hej..
Ja... Det kan du jo ikke gøre for Eksperten ikke oplyser dig om begivenhederne.
Men snydes skal du ikke, opretter et spørgsmål med point til dig,emfr08ab.
Og så endnu engang tak for hjælpen :-)