Avatar billede n-emy Nybegynder
03. juli 2011 - 14:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Jquery PHP call

Hejsa

Jeg har et mindre problem med et jquery kald til php. Jeg har en knap der hedder "Synes godt om" og når man klikker skal den registrere klikket i databasen og ændre teksten til "Synes ikke godt om" og selvfølgelig omvendt. Det er sådanset lavet, problemet er bare at når man klikker på "Synes ikke godt om" så sker der ikke noget, kun når man første gang klikker på "Synes godt om", og tror det er pga. hide() funktionen, men kan ikke helt dreje hvordan koden skal ændres, så det håbede jeg i kunne hjælpe med :)

getcalls.php: (bemærk jeg har fjernet php-koderne der tjekker i databasen og opdaterer den)
        if($checklikes[id] <> NULL) {
            echo"Synes godt om";
        } else {
            echo"Synes ikke godt om";
        }

indexsiden:
<script type="text/javascript">
$(function() {
$(".likebutton").click(function(ratenews) {
$("#newstext").hide();
ratenews.preventDefault();
$.get("getcalls.php?liketype=News&likeid=2", function(data){
$('#container').html(data);
});
})
});
</script>
<div class="newsbar_middle likebutton" style="width:150px;" id="container"><span id="newstext">Synes godt om</span></div>

Jeg har også prøvet at skrive:
<span id="newstext">Synes godt om</span> og <span id="newstext">Synes ikke godt om</span> i getcalls.php men det virker ikke, håber der er en der kan hjælpe :)
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2011 - 14:12 #1
Mon ikke det skyldes at du, efter ændringen af linket, ikke længere har et aktivt onclick-event.

Altså gentag $(".likebutton").click(function(ratenews) {...} efter $('#container').html(data);
Avatar billede n-emy Nybegynder
03. juli 2011 - 16:37 #2
Fik det til at virke, det var mit php der havde problemer :)
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2011 - 20:08 #3
Nåmenså tak for de ufortjente points : )