Avatar billede StarTropics Nybegynder
04. juli 2011 - 19:57 Der er 1 kommentar

Installation af Emacs

Hej :-)

Jeg har et par problemer med at installere Emacs til Windows 7 32-bit: Jeg downloader emacs-23.3-barebin-i386.zip fra hjemmesiden og udpakker den, men når jeg kører emacs.exe (og runemacs.exe) får jeg følgende spændende besked:
Emacs Abort Dialog
The Emacs Windows initialization file "term/w32-win.el" could not be found in your Emacs installation. Emacs checked the following directories for this file:

("../lisp" "c:/Program Files/Emacs/Emacs 23.3(1)/site-lisp" "C:/Program Files/Emacs/Emacs 23.3(1)/../site-lisp" "C:/Program Files/Emacs/Emacs 23.3(1)/lisp" "C:/Program Files/Emacs/Emacs 23.3(1)/leim")

When Emacs cannot find this file, it usually means that it was not installed properly, or its distribution file was not unpacked properly. See the README.W32 file in the top-level Emacs directory for more information.

Jeg kan dog ikke se, hvordan jeg kunne have installeret det meget anderledes end at udpakke det, som adskillige guider rundt omkring også foreskriver.

Jeg har prøvet at køre begge filer som administrator; still no result.

Anybody? :-)
Avatar billede moerke Nybegynder
20. august 2011 - 11:09 #1
Hej,

Jeg er på ingen måde ekspert på dette område, men når jeg skal installere Emacs på en maskine, plejer jeg at bruge den nyeste bin-i386-fil og ikke barebin-i386. Det virker som regel uden problemer.
Jeg fandt en denne beskrivelse, som jeg dog ikke selv forstår til fulde, på GNU's ftp-site:

"  + emacs-23.1-bin-i386.zip
    Windows binaries of Emacs-23.1, with all lisp code and documentation included.

    Download this file if you want a single installation package, and are not interested in the C source code for Emacs. After unpacking, you can optionally run the file bin/addpm.exe to have Emacs add icons to the Start Menu.

    If you need the C source code at a later date, it will be safe to unpack the source distribution on top of this installation.

  + emacs-23.1-barebin-i386.zip
    Windows binaries of Emacs-23.1, without lisp code or documentation.

    Download this file if you already have the source distribution.

    Unpack this over the top of the source distribution. It contains the bin subdirectory and etc/DOC file."

Jeg håber, dette kan hjælpe dig videre.

Mvh Martin