Avatar billede lobster79 Nybegynder
05. juli 2011 - 07:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Autokørsel af makro på klokkeslet.

Hej

Til en liste, som jeg trækker dagligt, skal jeg have lavet en makro, så denne kører automatisk kl. 01:00.

Er der nogen der kan hjælpe med det?

Kim
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2011 - 08:36 #1
du kan lade opgavestyring kalde excel, og lave en autostart makro i den.
Avatar billede JeppeH Juniormester
05. juli 2011 - 13:40 #2
Jeg ville nok også benytte Claes forslag... Opgavestyring kan vel kalde et bestemt excel ark til formålet.
Ellers skal Excel vel være åbent for at køre makroen automatisk... (?)

Alternativt kunne du måske lave en backup af den fil du ønsker at trække data fra...?

Jeg lytter med på tråden :o)
Avatar billede store-morten Ekspert
05. juli 2011 - 21:28 #3
Mon ikke dette kan gøre det.

I Modularket ThisWorkbook, denne kode:
Private Sub Workbook_Open()
    Application.OnTime TimeValue("01:00:00"), "OpdaterListe"
End Sub

I et almindeligt modulark, denne kode:
Sub OpdaterListe()
    'Din kode:
    'Der opdaterer din liste
End Sub

Når du åbner arket den 06-07-2011 vil der blive opdateret kl. 01:00:00
Avatar billede lobster79 Nybegynder
06. juli 2011 - 21:29 #4
Det fungerer perfekt med Application.OnTime .
Har en computer, der hver nat skal trække data og bearbejde dem vha. makro VBA-excel.

MVH
Kim
Avatar billede JeppeH Juniormester
06. juli 2011 - 22:06 #5
Hej Kim

Normalt vil man ikke selv tage point - men give dem til den eller de personer som kommer med svaret - i dette tilfælde Store Morten.

Det giver i hvert fald et større incitament for andre brugere at hjælpe dig i fremtiden...

http://www.eksperten.dk/faq

Over and out
Avatar billede store-morten Ekspert
06. juli 2011 - 22:18 #6
Så tillader jeg mig at lægger et 'Svar'

Hvis #3 skulle være løsningen ;-)
Avatar billede lobster79 Nybegynder
07. juli 2011 - 10:25 #7
Nej, det er klart at jeg ikke selv skal nappe pointene. Det var en fejl. Tak for hjælpen Store-Morten :-)
Avatar billede store-morten Ekspert
07. juli 2011 - 10:32 #8
Velbekomme, og tak for point :-)