Avatar billede nicolailissau Nybegynder
06. juli 2011 - 00:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SSH og SFTP

Hej Eksperter.

Jeg har købt et webhotel og vil selvfølgelig gerne tilslutte så sikkert som muligt. Samtidig vil jeg også gerne bruge windows explorer til at browse filerne.

Jeg kan tilslutte til serveren ved blot at skrive: ftp://mitdomæne.dk. Men har kunnet forstå at det ikke er særlig sikkert, så jeg har fundet et program (Swish) der tillader mig at logge på med SFTP på samme måde. Jeg troede så at det var en SSH tunnelforbindelse til serveren, men det er det så ikke.

Kan man kun tilslutte til sit webhotel med SSH ved at bruge et program såsom putty?

Mvh
Avatar billede nicolailissau Nybegynder
06. juli 2011 - 00:25 #1
Mit webhotel er forresten hos surftown (Værste support jeg har oplevet)
Avatar billede bridgefarm Nybegynder
22. juli 2011 - 12:05 #2
Hvis det kun er et hotel du har hos sorftown, kan du ikke få lov til at lave en SSH forbindelse til det. Det kræver at du har en VPS hos dem.
Avatar billede nicolailissau Nybegynder
13. august 2011 - 23:52 #3
Hej bridgefarm.

Undskyld det sene svar. Det er helt korrekt det du skriver. Af de papirer jeg fik efter oprettelsen, lød det bare til at de var så flinke at tilbyde en sådan tjeneste til webhoteller også.

Ligger du et svar?

Mvh
Avatar billede nicolailissau Nybegynder
02. januar 2012 - 21:00 #4
Vil du ligge et svar? Ellers lukker jeg tråden.

Mvh
Avatar billede nicolailissau Nybegynder
11. januar 2013 - 23:02 #5
lukker