Avatar billede morten1900 Nybegynder
06. juli 2011 - 01:49 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Malwarefri.tk - Jeres mening (Beta)

Ja, som titlen siger det er stadig en beta: www.malwarefri.tk

Den er drevet af fri vilje, men hvad synes i om den?

Bliver det en succes, får vi DNS Host og hoster selv eller køber en :)

Siden er baseret på et Forum.

Det en side hvor du kan få hjælp til hijacking, fjernelse af malware, spyware, virus m.m. eller vores gratis online support.

Der er altid garanti for at virussen bliver fjernet, da en formatering af harddisken altid kan fremkomme.

Vi yder alt gratis indtil videre, men vil gerne lige hører jeres mening om det...

(Vi tilføjer flere meta tags... .)

Mvh. Rasle02 og Mort01
Avatar billede nissen2630 Novice
06. juli 2011 - 07:03 #1
Ideen er god.

Men :
Der er for mange steder hvor det stadig er en blanding af dansk og engelsk.

Alle med lidt kendskab til phpBB ville kunne lave dette på nogle minutter.

Vend tilbage når det er tættere på den færdige version.
06. juli 2011 - 07:07 #2
Avatar billede f-arn Guru
06. juli 2011 - 08:05 #3
Jeg undrer mig over at jeres guide, hverken nævner OTL eller DDS.
De er ret vigtige, når man skal se hvad der sker på en PC.
Avatar billede f-arn Guru
06. juli 2011 - 08:39 #4
I øvrigt er TDSSKiller en specialiceret  Rootkit scanner.
Rootkit Unhooker er bedre som allround-scanner. (kan PT ikke bruges på 64 bit)
Avatar billede nissen2630 Novice
06. juli 2011 - 11:21 #5
@f-arn ... Yderst interessant info for spørgeren ;-)
Avatar billede f-arn Guru
06. juli 2011 - 11:33 #6
Jeg ved godt det ligger under "Design", men jeg tillader mig alligevel at forholde mig til indholdet :-)
Avatar billede morten1900 Nybegynder
06. juli 2011 - 12:49 #7
#1: Ja, vi mangler at gøre hjemmesiden bedre, men jeg  tror ikke at man 100% kan undgå deres engelsk, ellers skal vi jo have .dk domæne :)

#2: Ja, men vores er kun baseret på et forum lige pt. :)

#3: Jeg har ikke specialiseret mig med DDS, Hijackthis osv. Kunne virkelig godt tænke mig at lære det :) Måske en der ligger inde med en guide? :)

#4: Tak, for svaret vil kigge nærmere på :)

#6: Bare i orden :)
Avatar billede morten1900 Nybegynder
06. juli 2011 - 12:51 #8
I øvrigt, skal man oprette en bruger og vælge "dansk", så er hele siden på dansk :)
Avatar billede morten1900 Nybegynder
06. juli 2011 - 12:52 #9
#1: Vi kan ikke ændre i sourcen fordi det er en free host... Vi kan ikke uploade med ftp.
06. juli 2011 - 19:01 #10
<morten1900>: Pssssst: Til en anden gang - Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juli 2011 - 20:09 #11
Hvad angår design, tjae et forum er et forum.

Det jeg forholder mig til er bl.a dette:
Jeg har ikke specialiseret mig med DDS, Hijackthis osv. Kunne virkelig godt tænke mig at lære det :)

Hvis man ikke har rigtig meget styr på de forskellige værktøjer, så bliver det en trist oplevelse, både for spørgeren, og i sidste ende for jer selv, det vil skade langt mere end det gavner.

Men, har i lysten og den tid det tager at sætte jer ind i tingene, så skal i være meget velkomne i "skidtfjerner" klubben, guderne skal vide, at behovet er der.
Avatar billede morten1900 Nybegynder
06. juli 2011 - 21:36 #12
Det kunne da være dejligt med en logløser, som vil være med på ideen med vores hjemmeside... :)

Du nævner den der "skidtfjerner" klub der? Kan du uddybe det lidt mere? :)
Avatar billede f-arn Guru
06. juli 2011 - 22:28 #13
Det kunne da være dejligt med en logløser

Hvorfor bruger du ikke selv tid på det?
En meget stor del af det, jeg ved om logløsning, lærte jeg da ved at studere andre.

Kort sagt - se hvad andre har gjort, lær af det!
Avatar billede morten1900 Nybegynder
06. juli 2011 - 22:40 #14
Som sagt, hvordan skal jeg begynde? :)
Avatar billede f-arn Guru
07. juli 2011 - 09:55 #15
Prøv at læse hvad FBJ skriver her:
http://www.spywarefri.dk/forum/viewreply/477735/
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juli 2011 - 20:18 #16
"Skidtfjerner"klubben, var mest ment som en metafor.
Men der er ikke mange seriøse logløsere, så enhver der har mod på det, skal være hjertelig velkommen.

Dette link er til Alliance of Security Analysis Professionals™
http://asap.maddoktor2.com/
Hvad det omhandler, kan du selv læse dig frem til, det vil være for omfattende at beskrive.

De link f-arn har lagt, viser nogle af de "schools" der findes, hvor man kan lære anvendelsen af programmerne fra bunden.
Det kræver et rimeligt engelsk (mit skoleengelsk rækker for det meste), tålmodighed, og at man kan tåle irettesættelser af ting, som egentlig er dybt latterlige at påpege, de kan virke temmelig sarte og "Pernittengryn"agtige, efter min mening.
Til gengæld får man en unik oplæring i værktøjerne, og står som sådan rigtig godt rustet til kampen mod malwaren.

Derudover skal du/i afsætte flere timer dagligt, især til brug af værktøjerne, sætte jer ind i de mange former for malware der kommer hver dag i nye forklædninger, tilegne jer et solidt kendskab til Windows, og have stædighed nok til at fortsætte i årevis.

Vi (Spywarefri) har ikke tid og kræfter til at oplære folk, desværre, men jeg vil da til enhver tid svare på specifikke spørgsmål, i det omfang jeg kan, gerne pr. mail eller i en privat besked her på Eksperten, eller hos os selv. fromsej [at] spywarefri . dk

Hvis det endnu ikke har taget modet fra jer, så se at komme igang med læringen, selv jeg holder ikke evigt. ;-)

Held og lykke med projektet.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2011 - 22:49 #17
Mangler der ikke en kategori: "Hjælp, jeg har et problem"
- eller dukker dén først op når man har opgivet sin eMail..?

PS: "logløser" - hvad er det ?
Avatar billede f-arn Guru
08. juli 2011 - 23:17 #18
PS: "logløser" - hvad er det ?

Det er en, der udfra DDS/OTL logs, kan "læse" hvad problemet er!