Avatar billede newbie_s Nybegynder
06. juli 2011 - 17:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse til internet

Hej eksperter

Jeg forsøger lige at hjælpe de gamle med at få hul igennem til internettet igen. Mandag aften var der forbindelse, men da de startede PC'en tirsdag var der ikke hul igennem. Jeg skal ikke kunne sige hvad de har lavet.....

Jeg har i enhedshåndtering fundet et gult udråbstegn ved deres modem: Motorola Surfboard SB5120.
Jeg har installeret driveren igen, hvilket afhjalp det problem. Det ændrer dog ikke på at der ikke er internetforbindelse.

Jeg har lavet en ipconfig /release og derefter en ipconfig /renew.
Det giver flg IP konfiguration:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffix: blank
IP-adresse: 192.168.100.2
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standard gateway: blank

Det er en stationær PC med kabelforbindelse til modem.
Modem + PC har været genstartet uden held.
Lysdiode status på modem indikerer heller ingen fejl der.

Er der nogen der kan hjælpe???
Avatar billede Oscar560 Novice
06. juli 2011 - 18:23 #1
Har du prøvet under netværksindstillinger
egenskaber for den forbindelse
TCP/IPv4 ---> egenskaber
Og så instille den til at hente automatisk en IP-adresse og automatisk DNS serveradresse
Avatar billede newbie_s Nybegynder
06. juli 2011 - 18:24 #2
Hey

Det står allerede til automatisk
Avatar billede Oscar560 Novice
06. juli 2011 - 18:26 #3
er der flere opsætninger i netværksinstillinger så skal de deaktiveres og kun aktivere den som skal bruges
Avatar billede newbie_s Nybegynder
06. juli 2011 - 18:41 #4
hvad mener du lige med det??

den er sat til hent automatisk ip + automatisk dns

hvad er de andre opsætninger du omtaler?
Avatar billede newbie_s Nybegynder
06. juli 2011 - 18:49 #5
vi lukker vist her.

Jeg har kontaktet internetudbyderen som fortæller at det er ved dem problemet er...

tak for din tid