Avatar billede fbjerg Nybegynder
09. juli 2011 - 08:02 Der er 4 kommentarer

Problemer med at sende mails fra Outlook, problemer med smtp.gmail.com?

Hej

Er der nogen der oplever problemer med at sende mails fra Outlook via smtp.gmail.com?

Hvis problemet findes på min pc er der så nogen der har et bud på hvad det kan skyldes?

Min "e-mail-konti" i Outlook 2003 er sat op efter gmails anvisning på http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=75291

Jeg kan modtage post, jeg kan sende og modtage den testmail man kan sende under "e-mail-konti" men ikke sende de mails jeg selv skriver..

Fejlmeddelelse:
Opgaven 'pop.gmail.com - sender' rapporterede en fejl (0x8004210B) : 'Der opstod timeout i handlingen, inden der kom svar fra serveren til afsendelse (SMTP). Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.'

Mvh og tak :-)
Flemming

Pc:
Win 7
Outlook 2003
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
09. juli 2011 - 08:21 #1
Der er da vist ikke noget galt med din opsætning.

Men har du husket at:

Klik på Flere indstillinger..., og klik derefter på fanen Server til udgående post.

Marker afkrydsningsfeltet ud for Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse, og vælg Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
09. juli 2011 - 08:24 #2
Klik på fanen Avanceret, og marker afkrydsningsfeltet ud for Denne server kræver en krypteret forbindelse(SSL) under Server til indgående post (POP3). Indtast 995 i feltet "Server til indgående post".

Marker afkrydsningsfeltet ud for Denne server kræver en krypteret forbindelse (SSL) under Server til udgående post (SMTP), og indtast 465 i feltet Server til udgående post (SMTP).

Klik på OK.

Klik på Test indstillinger... Klik på Luk, når du har fået beskeden Tillykke! Alle test er gennemført.

Klik på Næste, og klik derefter på Udfør.
Download de nyeste opdateringer til Outlook fra Microsoft. Dermed undgår du de mest almindelige Outlook-fejl, Gmail-brugere kommer ud for.
Avatar billede fbjerg Nybegynder
09. juli 2011 - 08:47 #3
Dobbeltpost

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede fbjerg Nybegynder
09. juli 2011 - 08:48 #4
Mange tak:-)..
..men jeg har som sagt allerede indstillet efter gmails anvisninger: http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=75291
Der er tilsyneladende ikke kommet opdateringer til Outlook 2003 siden 20-11-2009 - sig endelig til hvis der findes nyere / aktuelle opdateringer