Excel - arbejdstid - tillæg m.m. - igen-igen
Hej alle.Jeg kan se, I er meget sejere end jeg til Excel-formler og gode til at hjælpe.
Jeg har læst den gode guide: http://www.eksperten.dk/guide/681, men der er stadig meget, jeg ikke kan finde ud af og tænker, at der måske allerede findes et ark, jeg kan justere på. (Justeringerne kan bare ikke blive særligt omfattende, for jeg er ikke ret dygtig til det).
Jeg har brug for at kunne oprette et ark, hvori jeg kan indtaste min arbejdstid og få et overblik over, hvor mange timer, der falder inden for forskellige tillægstider:
Dag: Kl. 06-17
Aften: Kl. 17-23
Nat: Kl. 23-06
Lørdags- og søndagstillæg: Pr. arbejdstime lørdag og søndag tillægges 42% i tid (24 min/arbejdstime)
Pr. helligdag tillægges 7t og 24 min.
Mine arbejdstider er af op til 13 timers varighed og både dag og nat, så jeg har har brug for at kunne indtaste arbejdstider, der strækker sig hen over midnat. Jeg holder ikke pauser.
Jeg har brug for at kunne se et ugentligt overblik:
Uge 18:
Aftentillæg: x timer
Nattillæg: x timer
Lørdagstid: x timer
Søndagstid: x timer
Jeg ved, jeg be'r om en masse - håber, nogen kan hjælpe mig.
Mange hilsner,
Helene.